Zakaj bi sploh izdali knjigo na Amazonu?
Ker je to preprosto. Čeprav na prvi pogled morda ne deluje ravno… tako preprosto. Pa je. Če mi dovolite, vas v to prepričam. In vam to čisto praktično in podrobno pokažem.
Ker se da. Ja, na Amazonu lahko objavlja prav vsakdo z dostopom do Interneta. Tudi iz Slovenije. Seveda. Le zakaj ne bi iz Slovenije?
Ker govorimo vendar o Amazonu! O največjem trgovcu na svetu. In ta največji trgovec na svetu vam želi pomagati. Resnično. Storil bo vse, da prodate čim več knjig, zato vas bo podpiral, vam pomagal z nasveti in skrbel za vas. Pa mislite, da to zato, ker vas ima rad in je tako dober? Seveda ne, še malo mu ni mar za vas, ampak zato ker bo dobil del dobička. Vsaka prodana knjiga Amazonu prinaša dobiček. Zato mu je v interesu, da proda čim več izvodov čisto vsake knjige. Čisto vsakega avtorja. Tudi vas. Preprosto, ne?
Ker boste svoje delo postavili na ogled pred stotine milijonov bralcev po vsem svetu. Saj veste, v Sloveniji dva milijona, v ZDA pa dvesto. Kje je še Kanada, Južna Amerika, Evropa, cel svet pravzaprav…? Si predstavljate, kako uspešen pisatelj bi morali postati, da bi vaše delo odkupila neka založniška hiša iz tujine? Samo največjim je to uspelo. Vi pa lahko z uporabo moderne tehnologoije to dosežete iz udobja svojega naslonjača v nekaj deset minutah…
Ker vam tako ustreza. Morda se bojite zavrnitve vašega dela pri tradicionalnih založbah. Morda ste že doživeli tako zavrnitev, pa ste kljub temu trdno prepričani, da se vaša pisateljska zgodba ne bo kar tako zlahka končala.
Ker lahko uporabite vzdevek. Tako se vam ni treba izpostavljati. Nihče na tem svetu (no ja, razen Amazonovih algoritmov) ne bo vedel, sa ste ravno vi v ozadju kake uspešnice. Pa tudi če vse skupaj klavrno propade in ne beležite nobenih nakupov, spet nihče ne bo izvedel za vaš neuspešni izlet v pisateljske vode.
Ker lahko najdete čisto svojo nišo. Presenečeni boste, koliko različnih vsebinskih področij obstaja. Če mislite, da je npr. znanstvena fantastika zgolj eno področje, boste prijetno presenečeni…
Ker vam bo Amazon pomagal. Ja, to sem že napisal, ampak Amazon ima tudi nabor nekih čisto konkretnih orodij, s katerimi si lahko pomagate pri promociji svojega dela. Meni je.
Ker je to čisto zastonj. Dobesedno. Potrebujete le dostop do interneta. Prav nobenih stroškov ni nujnih. Seveda lahko date svoje delo lektorirati, oblikovati, od profesionalcev lahko kupite ustrezno naslovnico in tako dalje, lahko pa vse to naredite sami. Ja, čisto sami, Amazon pa vam bo rade volje (?) pomagal tudi pri vsem tem.
Razoge zakaj izdati knjigo pri Amazonu bi lahko še nekaj časa našteval. Pa jih raje preskočim in dodam še čisto svojega… ker vam to lahko prinese čisto pravo pogodbo. S čisto pravo založbo. Ha! To pa spremeni igro, mar ne?
***
Moja zgodba gre nekako takole. Aprila 2016 sem napisal grob osnutek neke kriminalke. Imel sem več možnosti; lahko bi jo izdal v samozaložbi, a bi v to moral vložiti precej energije, časa in seveda tudi denarja. Lahko bi rokopis poslal založbam in čaka in upal na njihov blagoslov (kot stori večina avtorjev). Glede na to, da sem bil neznano ime, z nobenimi predhodnimi referencami in objavami, bi skoraj gotovo doživel zavrnitev (kot toliko drugih nadobudnih avtorjev). Obstaja tudi velika verjetnost, da zaradi moje anonimnosti rokopisa dejansko sploh nihče ne bi prebral (kot ne preberejo rokopisov večine nesojenih avtorjev).
Odločil sem se za tretjo možnost in knjigo napisal v angleškem jeziku, jo dal lektorirati (to je bil poleg nakupa profesionalne naslovnice edini strošek) in jo objavil. Na Amazonu.
Z uporabo vseh orodij in priporočil, ki mi jih je Amazon omogočil, sem uspel vzbuditi zanimanje za knjigo First Mission Paris – WTF in the City of Lights. Od primernih posameznikov (visoko rangiranih Amazonovih recenzentov) sem pridobil prve ocene, ki so knjigi še dodali verodostojnosti in vse skupaj se je končalo na prvem mestu lestvice uspešnic v kategoriji International Mystery and Crime.
Od tu do pogodbe z založbo ni bilo več daleč.
A založba v tem primeru pred seboj ni imela nekega neznanega avtorja z delom, katerega vrednost bi bila vprašljiva, ampak je šlo za konkretni izdelek, preverjen na trgu, z ustreznimi recenzijami in ocenami. V takih razmerah odločitev založbe ni bila nobeno presenečenje.
***
Prijava na seminar Kako izdati knjigo na Amazonu
Če je vse tako enostavno…
Zakaj bi torej poslušali mene? Ker zgolj objava vašega dela ne bo dovolj. Pravzaprav se bo takrat vse skupaj šele začelo. Med milijoni in milijoni knjig bo vaša zgolj ena izmed njih. Izgubljena v neskončnem prostranstvu Amazonovega drobovja. Razen vas (in vaših najbližjih, se razume) je dejansko nihče ne bo priklical. Tudi po Amazonu uporabniki brskajo na enak način kot na googlu; druge strani zadetkov skoraj nihče ne pogleda, tretje pa zagotovo ne. In če je na vsaki strani 20 zadetkov, vaša pa je na 551.000 mestu vaše kategorje… saj veste, kaj mislim? Ja, tako je to.
Kaj pa lahko storite? Z ustrezno in premišljeno izbiro naslova, ključnih besed, kategorij, opisov in drugih razpoložljivih orodij lahko bistveno vplivate na pojavljanje vaše knjige med zadetki. Ja, dejansko ji lahko pomagate. Brez kakršnega koli stroška. Vse ostalo bodo za vas naredili Amazonovi algoritmi.
Lahko jo naredite vidno. O tem govorim. Tukaj vam lahko pomagam. Zato ta seminar. S svojimi izkušnjami, napakami in naučenimi lekcijami. Ni vam potrebno preždeti celih noči za računalnikom, kot je bilo treba meni. Ni vam treba delati istih napak kot meni. Vaš čas je preveč dragocen. Raje napišite novo knjigo ali še dodatno izboljšate vašo bodočo uspešnico, meni pa pustite, da vam pokažem, kako bo to tudi postala.
Mar je lahko tako enostavno? Ja. Lahko je tako enostavno. Pridite na seminar in se o tem prepričajte tudi sami.
Pokazal vam bom, kako ustvariti Amazonov KDP račun in kako knjigo objaviti, korak po koraku
Predstavil vam bom konkretne načine, s katerimi lahko sami pripomorete k večji izpostavljenosti knjige (pomen premišljenega naslova, opisa, kategorij, ključnih besed in drugih orodij)
Opisal vam bom delovanje Amazon KDP Select predlogov za promocijo knjige (brezplačni)
Nakazal vam bom možnosti zunanjih (plačljivih) orodij za promocijo knjige
Pogovorili se bomo o zaslužku in seveda davkih. Komu prijaviti dobiček? V ZDA, kjer je sedež podjetja ali v Sloveniji? Kako vse skupaj sploh prijaviti, pod kakimi predpisi, na kaj se sklicevati? Oziroma kaj sploh je zaslužek na Amazonu, v katero kategorijo spada?
In predvsem …. Razkril vam bom svoje napake in nerodnosti, ki so meni vzele ogromno časa in energije, zato da ne bodo še vam!
Se torej vidimo?