Nastja Spasojević

Naravna 'zdravila' ob gripi in prehladu

28. januar 2019    3184 ogledov

Vsako zimo nas veliko obleži zaradi gripe ali prehlada. Kako naravno olajšati simptome gripe in prehlada (bolečega grla, kašlja, vnetja sinusov, močnega izcedka iz nosu, slabosti, utrujenosti, vročine …) in okrepiti imunski sistem?

Hrana je zdravilo: naravna 'zdravila' ob gripi in prehladu

Kot so že naše babice vedele, je hrana zdravilo in veliko naravnih pripravkov lahko naredimo kar v svoji kuhinji – sestavine imamo namreč velikokrat doma.

Tudi sama sem pristaš tega, da svojemu telesu pomagam s čim več naravnimi stvarmi in ga kar najbolj podprem z veliko počitka in nekaj tradicionalnimi pripravki v teh primerih.

Tradicionalni pripravki ob prehladu in gripi

Naravni domači "antibiotik"

Potrebujemo: ingver, čebulo, česen, kajenski poper, propolis, C-vitamin, med

V stekleni kozarec s pokrovčkom naribamo ingver, čebulo in česen v enakem razmerju. Dodamo žličko kajenskega popra in žlico C-vitamina ali propolisa (lahko tudi oboje). Sestavine prelijemo z medom, tako da med prekrije celotno mešanico, ki jo dobro premešamo in nato pustimo stati čez noč na sobni temperaturi.

Pripravek jemljemo trikrat na dan po dve čajni žlički.

Ingverjev medeni napitek

Vsaj enkrat na dan si privoščimo ingverjev medeni napitek, ki dobrodejno vliva na boleče grlo in dihala. Ingverjev medeni napitek pripravimo tako, da naribamo centimeter ingverja, ga prelijemo s toplo (ne vrelo vodo) in mu dodamo žlico medu.

Kostna juha in njena VEGI različica

Kostna juha spada med tradicionalna zdravila za krepitev imunskega sistema in najdete jo v vseh tradicijah, predvsem naši, slovanski. In ne, to ni navadna goveja žup'ca, ji je pa podobna.

Kako jo pripraviti?

V velik lonec položimo kos ali dva ekološko pridelanega mesa skupaj s kostmi (za VEGI različico uporabimo gobe ŠITAKE ter dve žlici masla GHEE) ter mu dodamo obilico zelenjave (korenje, peteršilj, špinačo, kolerabo, steblo zelene ali brokolija oziroma katerokoli zelenjavo, ki jo imamo doma). Dodamo tudi začimbe, npr. kajenski poper, navaden poper, ingver, čili, origano, baziliko, kurkumo, obilico peteršilja s korenino … 

Juho kuhamo na nizki temperaturi 8 do 12 ur, nato jo precedimo in pijemo po požirkih, kot čaj (le da ga solimo), naslednjih nekaj dni.

Grgranje slane vode in žajbljevega čaja

Slano vodo začnite grgrajte, takoj ko se pojavijo znaki slabega počutja. Ne le da pomaga pomiriti boleče grlo (ob bolečem grlu dodajte še grgranje z žajbljevim čajem), ampak tudi uničuje bakterije in vam pomaga k hitrejšemu okrevanju. Zmešajte polovičko čajne žlice soli v kozarec vode ali žajbljev čaj in grgrajte 1-krat do 2-krat dnevno.

Čemu se izogibati?

Sladkorju, glutenu, mesnim in mlečnim izdelkom (razen tistim fermentiranim).

Zakaj? Vse našteto obremenjuje naše telo in zavira delovanje imunskega sistema. Naše telo se že tako izjemno trudi in izčrpava ob boju z bakterijami in virusi, zato ga ne obremenjujmo še dodatno.

Kaj jesti?

Jejte ekološko hrano in sadje, ki sta bogata z minerali in vitamini. Potreba po njih je v času obolevnosti večja, to še posebej velja za vitamine C, D in E.

Vitamin C: črni ribez, peteršilj, paprika, brstični ohrovt, brokoli, cvetača, kivi, jagode, pomaranče, limone,, špinača, zelje.

Vitamin D: kravje mleko, sojino mleko, jogurt, goba dvotrsni kukmak, mastne ribe, ribje olje, jetra ter jajčni rumenjak.

Vitamin E: arašidi, ma.dlji, lešniki, pšenični kalčki, bučna semena, olja (olivno,lešnikovo, mandljevo, repično, arašidovo), špinača.

 

Jejte hrano, ki je za telo lažje prebavljiva

Jejte hrano, ki je za telo lažje prebavljiva, da porabi čim manj energije za njeno predelavo.

Torej različne krepke juhe (piščančje, zelenjavne …), kislo zelje, peso, ječmenovo kašo, pomaranče, jabolka, sadne in zelenjavne sokove ...

Za spodbujanje imunskega sistema ne pozabite jedem in pijačam dodati:

  • medu,
  • ingverja,
  • čebule,
  • česna,
  • kurkume,
  • kajenskega popra.

Povečajmo tudi vnos:

1. Vode in čajev

Pijte čim več tekočine, da boste hidrirani – najbolje čaje iz ingverja, lipe, bezga, šipka, kamilice, mete, rmana, melise, sleza, jegliča, pljučnika, omana ali lučnika ter tudi poprove mete, islandskega ali gorskega lišaja in materine dušice.

Ob prehladu in gripi bo najboljša preprosta mešanica iz enakih delov ingverja, cvetov črnega bezga, materine dušice, melise in islandskega lišaja.

Ta kombinacija deluje močno protivirusno, hkrati krepi imunski sistem, preprečuje upad moči ter redči gosto sluz. Eno polno čajno žličko damo v posodo, prelijemo s hladno vodo (pribl. 2,5 dcl), pokrito počasi segrejemo do vretja, takoj odstavimo in pokrito pustimo stati 10 minut. Čaj ohladimo na primerno temperaturo za pitje, dodamo limono, po želji med …

Ne uporabljajte čajev v filter vrečkah, ker je njihovo delovanje znatno šibkejše.

2. Ameriškega slamnika

Ameriški slamnik je "zdravilo", ki se uporablja že tisočletja, spodbuja imunski sistem in zmanjšuje vnetja v telesu.

3. Probiotikov

Uživajte kefir, probiotične jogurte ali jemljite probiotike v kapsulah za vzpostavitev normalne črevesne flore in s tem krepitev imunskega sistema.

4. Eteričnih olj – kopel, parna kopel, masaža

Svoje simptome lajšajte tudi z eteričnimi olji, kot so evkaliptus, rožmarin, čajevec. Pomagali vam bodo odpreti dihalne poti, zmanjšati kašelj in izboljšati spanje.

Parna kopel

Uporabite jih lahko v parni kopeli. Kako? Zavrite liter vode, dodajte žlico soli in nekaj kapljic evkaliptusovega eteričnega olja in kamilice, če jih imate. Nato se nagnite nad lonec, pokrijte glavo z brisačo in vdihujte vlažen zrak.

Masaža

Eterično olje evkaliptusa, čajevca in rožmarina lahko zmešate z decilitrom oljčnega olja in mešanico uporabite za masažo na predelu pljuč in grla ter sinusov.

Sproščujoča in krepilna kopel

Ta eterična olja lahko skupaj s soljo uporabite tudi kot kopel za celo telo. Dodajte le še žlico sode bikarbone in uživajte v očiščevalni kopeli.

5. Počitka ...

Nanj velikokrat pozabimo ali ga skušamo kar najbolj zmanjšati, da bi se čim prej vrnili k vsakodnevnim opravilom. Vendar raje prisluhnimo telesu. Če želi počivati, mu to omogočimo, tudi ko se počutimo že malenkost bolje. Priporočeno je, da veliko počivamo ne le med prehladom in gripo (si privoščimo čim več spanja, počitka in sprostitve), ampak tudi kasneje. Ta čas okrevanja lahko traja tudi več kot tri tedne, zato bodimo nežni do svojega telesa in ga ne obremenjujmo takoj, ko se počutimo bolje!

S čim pa vi krepite svoj imunski sistem in si pomagate ob gripi in prehladu?

Nasveti v članku ne nadomeščajo klasičnega zdravljenja in niso del uradno priznane klasične medicine oziroma zdravniške in terapevtske pomoči. Pred vključevanju nasvetov v svoj vsakdan se posvetujete z ustreznim zdravstvenim delavcem (s svojim zdravnikom ali farmacevtom), predvsem če imate resna bolezenska stanja, bolečine in kakršnekoli težave z zdravjem. Izbira umestitve nasvetov v svoj vsakdan je v pristojnosti posameznika in za to prevzemate vso odgovornost.

Vir: https://www.nutris.org/prehrana/abc-prehrane/vitamini/,https://www.healthline.com/health/cold-flu/home-remedies
Kako se pa tebi zdi? 3
  Podaj svoj komentar in prejmi na svoj račun 3 žarke (za tvoj 1. komentar)!
Marija mersel
  komentiral 5 mesec nazaj
Hvala za nasvet.Boljša je preventiva kot kurativa.
Irena
  komentiral 5 mesec nazaj
Hvala. Smo kar pozabili na stare dobre recepte. Dobra je pa tudi preventiva-kot naprimer vsako jutro minuta mrzlega tuša. Preverjeno ščiti pred zimskimi tegobami. To počnem že leto in pol, pa o prehladu in gripi še ni bilo sledu. Mogoče komu pomaga. Le korajžno.
  komentiral 5 mesec nazaj
Hvala.
Vesna.
Nalagam...