Monika  Pekošak

Pozitivni učinki vadbe joge

3. oktober 2018    0 komentarjev    225 ogledov

Pozitivni učinki joge na telo: 

1. Najnovejše študije kažejo, da dnevna praksa joge zmanjšuje simptome različnih bolezni, kot so artiritis, diabetes, astma.

2. Boljša kakovost diha; z vadbo joge se naučimo nadzorovati svoj dih in tako se zmanjšujejo morebitne težave pri dihanju. Pljuča delujejo bolj učinkovito.  

3. Krvni tlak; redna vadba joge pripomore k znižanju krvnega tla, boljši cirkulaciji in oskrbi telesa s kisikom.

 4. Srčni utrip; z vadbo joge znižujemo srčni utrip, srce se krepi in postane dovolj močno, da potiska več krvi z manj utripa.

 5.  Cirkulacija krvi; joga izboljšuje cirkulacijo krvi. S prenosom pomembnih hranil in kisika skozi telo omogoča bolj zdrave organe, kožo in možgane.

 6. Srčno-žilni sistem; vadba joge oskrbi telo z več kisika in s tem izboljšujemo vzdržljivost srčno-žilnega sistema.

 7. Notranji organi; z vadbo joge hkrati masiramo notranje organe ter izboljšamo preventivno sposobnost telesa pred pojavom bolezni. Joga omogoča povezavo z lastnim telesom in sposobnost zaznavanja neprimernega delovanja znotraj telesa.

 8. Prebavni sistem; joga pripomore k izboljšanju funkcij prebavnega sistema (prebava, absorpcija, peristaltika …).

 9. Imunski sistem; izvajanje jogo pripomore k dvigu odpornosti telesa. 

 10. Bolečinski prag; redno izvajanje joge dvigne toleranco telesa za bolečino (dvigne bolečinski prah). Z vadbo joge lahko odpravimo kronične bolečine, npr. bolečine v križu.

 11. Metabolizem/presnova; z jogo izboljšamo presnovo. Uravnovešena presnova se kaže kot zdrava telesna teža in sposobnost nadzozovanja apetita. 

 12. Staranje; izvajanje joge stimulira proces detoksifikacije znotraj telesa. Detoksifikacija se med drugim kaže tudi v upočasnjenem staranju.

 13. Telesna drža; vadba joge pripomore k zavedanju telesne drže, nas nauči, kako jo zadržati in nadzorovati pravilno držo. Prek joge in boljše telesne drže pridobimo samozavest ter zdravje.

 14. Telesna moč; z jogo okrepimo telesno moč z uporabo teže lastnega telesa v primerjavi s skupno močjo (gravitacijo).

 15. Energija; redno izvajanje joge prinaša stalen občutek polnosti z energijo. Po končani vadbi joge se počutimo močnejši in polnejši energije namesto utrujeni kot pri večini drugih telesnih vadb.

Pozitivni psihološki učinki joge:

1. Odprava stresa; joga odpravlja stres. Ženske smo zaradi modernega načina življenja (otroci, gospodinjstvo, kariera) bolj nagnjene k stresu kot moški. Joga povečuje zbranost in fokus, zato odpravlja stres. 

2. Anksioznost; z jogo se naučimo pravilno dihati, s čimer zmanjšujemo anksioznost. Je čistilec negativnih občutkov in hkrati zmanjšuje občutke depresije.

3. Nadzor jeze; joga je najboljša metoda za zmanjševanje in hkrati nadzor jeze. Večjo umirjenost dosežemo ravno z redno prakso joge. Rezultat tega pa bo srečno življenje brez stresa.

4. Joga povečuje zbranost in motivacijo. Zato imajo ženske, ki redno vadijo, visoko raven zbranosti in s tem boljše rezultate v osebnem in službenem življenju.

Pozitivni duhovni učinki joge:

1.  Notranja povezanost; joga pomaga najti vez med telesom in umom. Joga nas nauči sprejemanja samega sebe in to povečuje notranjo povezanost.

2.  Notranji mir; joga je metoda, s katero dosežemo notranji mir. Je metoda, ki nam omogoča, da najdemo mir znotraj sebe. Stanje notranjega miru omogoča, da sprejemamo pravilne in premišljene odločitve v različnih okoliščinah.

3.  Smisel življenja; joga je orodje, ki nam pomaga najti lasten smisel življenja, lastno poslanstvo in tako povečuje kakovost življenja.

Komentarji (0)

  Bodi prvi in podaj svoj komentar! S svojim komentarjem dobiš tudi 3 žarke!

Facebook komentarji

Nalagam...