Andrej Pešec

9 skrivnosti harmonije v odnosih

piše: Andrej Pešec
8. oktober 2017    1414 ogledov

Ruski psiholog V. O. Ruzov je zapisal: ┬╗Vse, kar po─Źnemo v ┼żivljenju, so le igra─Źke, s katerimi se zamotimo, medtem ko se u─Źimo znanosti o odnosih.┬ź

─îe se vam nenehno ponavljajo iste preizku┼ínje v odnosih, se ┼íe niste nau─Źili svoje lekcije, kar ─Źudovito poka┼że film Neskon─Źni dan. Eno najpomembnej┼íih znanj je razumevanje, kako ravnati skladno z dol┼żnostmi v vsakem specifi─Źnem odnosu. Posebej pomemben vpliv na vse na┼íe odnose imajo dru┼żinski odnosi, zlasti odnos z mamo in o─Źetom.┬á

1. Spoštovanje

Spo┼ítovanje je temelj vseh zdravih odnosov, drugih pa ne more┼í zares spo┼ítovati, ─Źe jih najprej ne sprejme┼í tak┼ínih, kakr┼íni so; sebi─Źne ┼żelje in poskus spreminjanja drugih povzro─Źijo to, da se ljudje okrog nas prika┼żejo v najslab┼íi lu─Źi. Samo pomislite, kdaj sami poka┼żete svoje rogove ÔÇô ko vas sku┼íajo spreminjati in z vami manipulirati. Tisti, ki vedo, kako te┼żko je nadzorovati ┼że samega sebe, se zavedajo, da je poskus nadzora drugih resni─Źna in nesmiselna misija nemogo─Źe.

Naloga vseh nas je biti vedno hvale┼żen in spo┼ítljiv do vseh, zlasti do starej┼íih in star┼íev, ne glede na to, kak┼íne vzgoje smo bili dele┼żni, ter se zavedati, da ti otrokom navadno posve─Źajo 108 odstotkov svojih zmo┼żnosti, kapacitete pa imajo razli─Źne. To nikakor ne pomeni, da odobravamo njihovo ravnanje ali da naredimo vse, kar nam re─Źejo, seveda ne. To preprosto pomeni, da brez obsojanja in zamer sprejmemo vse, kar nam je bilo dano prek njih. Modrost u─Źi, da si star┼íe s svojim lastnim delovanjem v resnici izberemo sami.

2. Strpnost

Dejanja drugih sodite po njihovem namenu, svoja dejanja pa po izvedbi, tako se boste izognili ┼ítevilnim nesporazumom. Navadno ravnamo ravno obratno. Nobene pravice nimamo gaziti po egu drugih, ─Źe nismo pla─Źani za to ali pa odgovorni zanje kot star┼í ali u─Źitelj. Vsi delamo napake.

┼áe danes se spomnim, kako sem v srednji ┼íoli 'krstil' fanta, ki je danes eden najbolj┼íih rokometa┼íev v Sloveniji; hvala bogu je pametnej┼íi od mene in mi tega petelinjenja (┼íe) ni vrnil. Starej┼íe, bolj┼íe in naprednej┼íe ob─Źudujmo, namesto da smo jim zavistni; z vrstniki in sodelavci namesto tekmovanja sodelujmo; in namesto da mlaj┼íe in ranljivej┼íe izkori┼í─Źamo, je treba zanje skrbeti in jih ┼í─Źititi.

3. Odsotnost kritiziranja

V vseh i┼í─Źi le najbolj┼íe in se zavedaj, da nikomur na tem svetu ni lahko. ─îebela v vsem in vsakem i┼í─Źe nektar, muha pa se najraje plazi po dreku, ki ga prena┼ía ┼íe drugam, rada pa gre tudi na odprte rane, kjer najbolj boli ÔÇŽ Bodite tako predani poti popolnosti, da vam zmanjka ─Źasa za kritiziranje drugih.

4. Mo─Ź pozitivnih besed

Uporaba pozitivnega govora, ki je koristen, dobronameren in ne vznemirja drugih, je metoda, ki ─Źude┼żno oplemeniti odnose. Ljudje bodo razvijali lastnosti, na katere boste dajali verbalno pozornost; ─Źe jih boste naslavljali z besedami ro┼żica, vitez ali princ, bodo tak┼íni tudi postali, enako pa velja tudi za nazive pijanec, koza in/ali lenuh. Rde─Źa pika, ki jo na ─Źelu nosijo tista dekleta v Indiji, pomeni, da so te dame poro─Źene ali oddane, rde─Źa pikica pa nas lahko spomni ┼íe na nekaj: na katerem gumbu na va┼íem radijskem stolpu je tak rde─Ź pobarvan krogec? Na gumbu za snemanje ÔÇŽ Besede so lahko nevarno smrtonosno oro┼żje ali pa ─Źudovit balzam za srce in du┼ío.

Pozitiven govor se za─Źne pri razvoju pozitivnega notranjega dialoga. Tako kot se obna┼íamo do sebe, se obna┼íamo tudi do drugih, zato je nujno razviti zdravo samozavest in samopodobo, ta pa se v izjemni meri razvija v prvih letih na┼íega ┼żivljenja.

5. Vzgoja

Prvih pet let je treba z otrokom delati kot s princem, saj se tedaj razvija njegova ─Źustvena inteligenca in potrebuje le ljubezen, drugih deset let je treba v otroku z zgledom razviti odgovornost, skromnost in disciplino, po njegovem 15. letu pa je odnos z 'otrokom' nujno spremeniti iz klasi─Źnega odnosa o─Źe/mati sin/h─Źi v spo┼ítljiv in zaupen prijateljski odnos, kjer pa se seveda vedno ve, kdo je kdo. ┼Żal le redki star┼íi naredijo ta zelo pomembni in odlo─Źilni korak v odnosu z otroki. Fante vzgajamo v mo┼íke, dekleta v dame, oboji pa naj odra┼í─Źajo v duhu nesebi─Źnosti in sodelovanja.

6. ┼Żenska in mo┼íka narava sta si zelo razli─Źni

Vsak od nas je druga─Źen, obstajajo pa zna─Źilne karakteristike narave enih in drugih, ki se jih zelo slabo zavedamo, zato drug od drugega pri─Źakujemo ve─Ź, kot si lahko realno ponudimo. Ko je ┼żenska nesre─Źna, so nesre─Źni vsi okoli nje, ko pa je ┼żenska sre─Źna, sije vse okrog nje. Mo┼íki, ki to ve, bo vedno lepo ravnal z dekleti, ┼żenska, ki se zaveda svoje mo─Źi, pa te ne bo zlorabljala. Vzdu┼íje v odnosih v veliko ve─Źji meri narekujejo ┼żenske, inteligentne ┼żenske pa to po─Źnejo posredno, upo┼ítevajo─Ź poznavanje mo┼íke psihologije. ┼Żenska je vrat, ki obra─Źa glavo.

Natan─Źno prou─Źite dinamiko v odnosih med ┼żenskami in mo┼íkimi, saj poznavanje te znanosti prina┼ía ─Źude┼żno znanje, uporabno tako v odnosu do partnerja, star┼íev in otrok kot vseh drugih. Preverjeno.

7. Poslušanje

Dva monologa ┼íe ne naredita dialoga. Ko zares prisluhne┼í besedam sogovornika, lahko natan─Źno vidi┼í, kdo je, ─Źesa si ┼żeli in kaj potrebuje, mi pa komuniciramo, ne da bi sli┼íali, ampak da bi odgovorili. Najbolj┼íi pogovor je tisti, ko z vami nekdo govori o vas. Odkar znam vsaj nekoliko bolje poslu┼íati, sem dele┼żen nenavadno lepe, sr─Źne izmenjave z ljudmi in ┼żivljenjem; odnosi s tem dobijo povsem drugo dimenzijo. Enako pozorno kot drugim je smiselno redno prisluhniti tudi vsemu, kar nam sporo─Źajo na┼íe lastno telo, ─Źustva, um in vesolje oz. bog, ki nas nenehno usmerjajo k optimalnemu delovanju, miru in sre─Źi.

8. Dajanje

Izmenjava daril in naklonjenosti so nujna sestavina vsakega odnosa, nujno pa je vedeti, da v odnosih nikdar ni proporcionalnih povra─Źil, ┼żivljenje pa vedno vsakomur nameni ravno toliko, kot mu pripada. Ko nekomu nekaj da┼í in za to nekaj ┼żeli┼í ali pri─Źakuje┼í v zameno, to ni ljubezen, ampak posojilo, prava ljubezen pa pomeni inteligentno brezpogojno dajanje. Dobrota ni sirota, treba pa je dajati pravilno glede na okoli┼í─Źine. Ve─Ź ko da┼í, ve─Ź dobi┼í.

9. Gospodarji ali skrbniki in sluge?

┼Żivljenje so odnosi, in ─Źe bi bili radi dele┼żni neskon─Źne izmenjave in harmonije v njih, vedite, da je vse povezano z vsem. ┼Że Einstein, Tesla, Da Vinci in drugi so pisali o tem, da ─Źlovek ne bo na┼íel prave harmonije in miru, dokler ne bo razvil bo┼żanskih kvalitet in raz┼íiril svojega kroga so─Źutja na vsa ┼żiva bitja. Klju─Źno je, da se zavemo, da smo del in skrbniki planeta in vseh njegovih prebivalcev, ter ne njegovi in njihovi gospodarji. V tem je skrivnost prave harmonije. Na┼ía naloga je razviti ljubezen do vseh in vsega.

Spoznavanje vede o odnosih je kot vgradnja klimatske naprave v vro─Źih poletnih dneh, nekaj najlep┼íega pri tem pa je to, da ─Źe ┼żelimo harmonizirati svoje odnose, ne potrebujemo soglasja ali sodelovanja nikogar; dovolj je, da mi naredimo svoje in da se zavedamo univerzalnih zakonov, izredno dobrodo┼ílo pa je vedeti, kako ravnati skladno z vsako konkretno situacijo, saj imamo v vsakem odnosu druga─Źne naloge, vloge in dol┼żnosti. ┼Żivljenje v vseh pogledih poskrbi za vse, ki vedno inteligentno delujejo za dobrobit vseh, ni─Ź pa ne odide, dokler se ne nau─Źimo tega, kar moramo vedeti.

Deli svoje mnenje! 0
  Bodi prvi in podaj svoj komentar ter prejmi 3 ┼żarke!
Nalagam...