VeÄkrat se mi zgodi, da ko se z nekom pogovarjam o tem, kaj je moje poslanstvo in kaj v življenju poÄnem ( in to je vodenje meditacij in svetovanje za duhovno (in osebno) rast) mi na koncu pogovora sogovornik gotovo pove nekaj, kar vkljuÄuje besedo Yoga.
In, ker je bila Yoga moja prva fiziÄna praksa in na nek naÄin prvi globlji stik s svojim telesom (zaÄela sem pri 15 letih), se mi vsakiÄ, ko se mi to zgodi, dvignejo ustni kotiÄki navzgor, kajti ni mi za odpiranje debate o tem kaj je yoga in kaj meditacija. In, ker se mi to zadnje Äase dogaja pogosto, Äutim, da je mogoÄe priÅ”el Äas, da kaj veÄ povem o tem.
Imam obÄutek, da ko se spregovori besedo meditacija, je to gledano kot nekaj mistiÄnega, nepreveÄjasnega, neki neznan duhovni argument, ki se ga veÄkrat poveže z migriranjem na Himalayo in odklop iz razvitega socialnega življenja. Lahko se umirite, niÄ od tega se vam ne bo zgodilo :)
Druga opcija je pa petje mantre, zvoÄne kopeli in sprostitev na koncu Yoga prakse :)
Naj najprej razložim, da se je yoga izvirno rodila kot znanost o tem kako pravilno živet življenje in je kot taka zahtevala njeno vkljuÄitev v vsakdan. To je znanost, ki, uveljavljena, kot je bila zaÄetno razvita, vpliva na Äisto vsak ÄloveÅ”ki aspekt: na telo, na razmiÅ”ljanje, na Äustva, na psiho in na duhovnost. Ā
Sama beseda "yoga" pomeni enotnost in izvira iz sanskrita "yuj", ki pomeni združevanje. Iz duhovnega vidika, je to opisano kot unija, zveza, individualne zavesti z univerzalno zavestjo. Do tega združenja, enotnosti, pridemo skozi izvajanje razliÄnih praks, kot so yama (omejitve), niyama (spoÅ”tovanja oz.opazovanja), asana (pozicije), bandha (ÄiÅ”Äenja) pranayama (energijske metode oz.dihanje), pratyahara (loÄevanje od zunanjega), dharana (koncentracija), dyhana (meditacija) in samadhi (razsvetljenje oz. identifikacija z univerzalno zavestjo) in Å”e skozi razliÄne tehnike kot so poznane mudre itd, da se ne spustimo preveÄ v detajle.Ā
Yoga originalno izvira iz Tantre, katere bistvo je Å”iritev in osvoboditev, oziroma spet združevanje z univerzalno zavestjo.In prvi korak v tantri je prav poznavanje sposobnosti in omejitev svojega telesa. Iz tu, praksa yoge.NaÅ”e telo, je prva realnost, s katero naj bi bili stalno v stiku. NaÅ” prvi nivoj zavedanja. Zemeljski nivoj, obstajam v telesu. Ampak to, kar dandanes živimo, je daleÄ od tega, da bi sploh vedeli, kaj se v naÅ”em telesu dogaja. VeÄkrat potrebujemo lahko celo uro yoge, da sploh zaÄutimo, da smo napeti in da to napetost lahko sprostimo.Ā
Äe vas na primer ta trenutek vpraÅ”am, kako se sedaj poÄuti vaÅ”e telo? Kako se poÄuti vaÅ”e koleno ali vaÅ”a hrbtenica? Ali bi mi znali takoj odgovorit?Ā
VeÄino Äasa se ne zavedamo niti pozicij v katerih sedimo. Yoga nam pomaga, da pridemo v stik s telesom, res. Ampak kaj mi znate povedat o Äustvih, ki so ta trenutek prisotni v vas, kaj o mislih, ki jih razmiÅ”ljate skozi cel dan, ali mi lahko poveste kvalitete vaÅ”e esence?
Zavedanje telesa, je Å”ele prvi korak.Ā
Kot veÄkrat rada reÄem, Äe nismo prisotni v telesu, kako bomo Å”ele prisotni s Äustvi, z mislimi in z bistvom?
Zavedati se moramo, da je yoga, ki jo živimo danes, bistveno razliÄna od njenih prvotnih izvorov in je v veÄini primerov, postala samo telesna praksa v razliÄnih variantah sicer (kundalini yoga, bikram, itd itd), ki seveda doprinaÅ”a sprostitev, relaksacijo, boljÅ”e poÄutje, fleksibilnost, vÄasih tudi zdravljenje.
Ampak samo spoznavanje telesa, nam ne bo prineslo zavedanja. Rabimo telesno zavest poglobit v Äustveno, v zavestĀ uma in v zavest svojega bitja. Potrebujemo enotnost v vseh teh aspektih, da se lahko sploh odpremo enotnosti s stvarstvom. Å ele tu, bomo izkusili združitev. In to najprej v nas samih.
Yoga je bila prvotno zelo celostna, ampak dandanes ne živimo v Äasu Shive in Parvati in se je tehnika prilagodila modernim Äasom, in dala prednost fiziÄni aktivaciji na ceno opazovanja, ki je resniÄno tisto, ki prinaÅ”a notranjo transformacijo.
In to je korak, ki nam ga ponudi meditacijska praksa, ki se Å”ele zaÄne, ko se telo sprosti.Ā
Yoga brez meditacije (in tu se ne nanaÅ”am na 10 ali 15 minutno Shavasano na koncu lekcije, ampak na tehniko opazovanja sebe kot enotnost vsega), bomo samo telesno prijetno oblikovani, malo bolj energiÄni, fleksibilni, toniÄni in sproÅ”Äeni.Ā
V RESNICI SMO PA VELIKO VEÄ KOT TO
V razmislek,
Sati Shama