Simona Vrhovec

Joga med menstruacijo

18. marec 2021    167 ogledov

Govor o menstruaciji je še vedno malce tabu tema, čeprav je tako zelo pomembna. In skupna pravzaprav vsem ženskam. Večina žensk se sooča z izzivi med menstruacijo, pred menstruacijo ( pms ) in seveda tudi po menstruaciji, sploh, če si niso vzele dovolj časa in počitka med mesečnim ciklom.

Kaj je sploh menstruacija?

Menstruacija se začne takrat, ko hormoni hipofize pošljejo sporočilo jajčnikom naj
začnejo izdelovati ženska spolna hormona estrogen in progesteron. V jajčniku dozori jajčece in kmalu
za tem se pojavi prva menstruacija, povprečno okrog 12 leta. Menstrualni cikel se zaključi v
menopavzi pri starosti okrog 50 let. Čeprav lahko pride do menopavze tudi prej, sploh, če so zdravstvene težave. Odstranitev maternice, rak, kemoterapija itd.
Menstrualni cikel traja običajno 28 dni. Hormoni spodbudijo dozorevanje jajčeca v jajčniku, to pa nato
skozi jajcevode potuje v maternico. Jajčnik neha proizvajati progesteron, kar sproži menstruacijo.

Simptomi, ki so velikokrat prisotni pred ali med menstruacijo so lahko razdražljivost, nemir, krči, bruhanje, migrena, glavobol, nespečnost, zastajanje vode, težave s prebavo, nihanje razpoloženja, bolečine v križu, napihnjenost in še kaj.

Pomembno pa je, da si lahko v veliki meri pomagamo sami, torej z jogo med nosečnostjo.

Kako si lahko pomagamo:

Joga med menstruacijo; položaji naj bodo preprosti, sproščujoči, z večjim poudarkom na raztezanju spodnjega dela hrbta, nežne masaže trebuščka, pozornost na dihanje.

TUKAJ imate tudi video posnetek, kjer lahko vadite jogo med menstruacijo:

Sproščanje; v času med menstruacijo si privoščite počitek. Meditacijo, vizualizacijo ali le počitek na kavču. Vaše telo vam bo izredno hvaležno. In saj veste, vse počaka, zato res ne bo konec sveta, če si v teh dnevih vzamete čas zase. Kakšen topel čajček, vitamine, toplo juhico. Meni osebno pomaga tudi, da jemljem takrat železo. Seveda preverite, če je to tudi za vas primerno.

Podprite jetra; jetra namreč skladiščijo kri in ga pošiljajo po telesu. Z izgubo med mesečnim perilom lahko pride do disharmonije v naših jetrih. To govorim sedaj iz vidika tradicionalne kitajske medicine. In kljub temu, da morda nimate več menstruacije in ste v meni, takrat je tudi ključno, da podprete delovanje jeter. Jetra so povezana z občutki jeze in razdraženosti. Mogoče se kaže tudi v napihnjenem spodnjem delu trebuha ali težavami s prebavo.

Zato si oglejte tudi posnetek jin joge in meridiana jeter:

Polni jogijski dih; prana ali življenjsko energijo prejmemo preko dihanja. S čuječno pozornostjo na področje napetosti, bolečine, lahko sprostimo in razširimo energijo na ta predel. Morda celo roki položite na spodnji del trebuha in naj toplota rok neguje vašo žensko energijo.

Ajurveda; priporoča se masaža trebuščka s toplim sezamovim oljem, pitje čaja iz komarčka in kumine ( čeprav meni najbolj paše nežna kamilica ali pa rman ), izogibanje poživilom in sladkorju.

Swadhisthana čakra - spolna čakra; namenite posebno pozornost vašim občutkom. Pomembno je, da sprostite vse tisto, kar ne služi več. Tudi, če je to jok ali pa le iskrena komunikacija ( pišite dnevnik ). Lahko pa tudi meditirate z beeja mantro VAM. Ta mantra je esenca spolne čakre in vam bo pomagala uravnovesiti energijo.

Vsekakor pa naj bo na prvem mestu POČITEK. Jin energija in stik s svojo intuitivno žensko naravo. Tako lahko pridemo v stik s seboj in slišimo svojo Shakti glas, ki nam daje usmeritve in smernice. Zapisujte si te ideje in ko bo čas zato, jih manifestirajte. To je veliko darilo narave, ki je dano le ženskam. In naj bo joga med menstruacijo prvi korak.

Kaj pa ti praviš? 0
  Bodi prvi in podaj svoj komentar ter prejmi 3 žarke!
Nalagam...