Simona Vrhovec

Izgorelost in kako si lahko pomagamo?

12. februar 2024    158 ogledov

Izgorelost je lahko posledica kronične utrujenosti, konstantnega stresa ali naše notranje doživljanje na zunanje okoliščine. 

V zadnjem času zelo pogosta pri različnih ljudeh. Srhljivo pa je, da se starostna meja niža.

Kako si lahko pravočasno pomagamo in predvsem prepoznamo simptome, ki kažejo na izgorelost?

Ste tip ljudi, ki od sebe zahteva popolnost?

Pozabljate nase, da ustrežete drugim? In to nekateri dobro seveda izkoristijo. In zakaj ne? Saj vi ( mi ) ne znamo reči ne ali postavite meja.

Ste bolj senzibilne narave? Empatični?

Vas morda “lovi” travmatična izkušnja?

Samo hitite, na vse konce, na tisoč obratov?

No, če še niste izgoreli, vas to lahko kmalu dočaka. Kolikokrat slišim, da oseba nima časa zase. Da nima pol urce zase. Niti 5 minut. In še takrat tuhta, premleva, se hitro zaposli. Včasih so to razlog tudi vzorci ali prepričanja. Morda pomanjkanje ljubezni do sebe.

Zakaj govorim o tem in nekaj na to temo lahko kaj povem? Ker sem izgorela tudi jaz. V preteklosti. Nekaj uvidov že imam, zakaj je prišlo do tega, marsikaj se še odkriva.

Pri izgorelosti pride do porasta kortizola in aktivacije simpatičnega živčnega sistema, ki vpliva na funkcionalne in strukturne dele možganov.

Kako se lahko izgorelost kaže?

Anksioznost, prevelika pozornost – ves čas “na preži”, izolacija, razdražljivost, nemir, bolečine v telesu, krči, težave s koncentracijo, možganska megla, čustvena izčrpanost, glavoboli, boleča ramena in vrat, vnetja, padec imunskega sistema ...

Kaj lahko naredimo, da preprečimo izgorelost ali da se opolnomočimo?

1. Postavite se kdaj na prvo mesto.

2. Postavite meje.

3. Sprostite se in podružite.

4. Naučite se, da svet ne bo propadel, če naredite nekaj zase in svojo regeneracijo.

5. Jejte toplo, hranljivo hrano.

6. V svoj vsakdan dajte mini vaje, ki vas napolnijo s prijetno energijo.

7. Spomnite se, da prazna vreča težko stoji pokonci.

8. Ozavestite, da ste vredni vsega dobrega. In ste super tudi, kadar naredite napako in niste popolni.

9. Podružite se z ljudmi, ki so inspiracija.

10. Praksa nežne joge, Qi gong, tai chi.

11. Akupresura, akupunktura, ajurvedski tretmaji.

Vabljeni na nežno prakso joge:

Deli svoje izkušnje! 0
  Bodi prvi in podaj svoj komentar ter prejmi 3 žarke!
Nalagam...