Šport: uporaba aromaterapije
Maja R. Mihovec

Šport: uporaba aromaterapije

piše: Maja R. Mihovec
15. julij 2017    25 ogledov

Aromaterapija je uporaba eteričnih olj, ki jih lahko uporabimo ali v kopelih ali pa v oljih za samomasažo. Uporabimo jih lahko tudi za psihološko delovanje npr. pred tekmo. Načinov uporabe je več, vedno pa je pomembno, da izbiramo kvalitetna in res naravna eterična olja, ter da jih pravilno uporabljamo. Zato se je potrebno glede uporabe eteričnih olj ustrezno izobraziti, da znamo z njimi ustrezno ravnati. Ko pa enkrat osvojimo osnove dela z eteričnimi olji, se nam tudi na področju športne uporabe odpre nov svet. Eterična olja imajo številne lastnosti, ki jih lahko s pridom uporabimo tudi v športu: sproščajo mišice, razstrupljajo, spodbujajo cirkulacijo, delujejo protiglivično, pomagajo pri občutkih tesnobe in strahu, pri slabosti, delujejo protibolečinsko ipd.

Pa si poglejmo nekaj konkretnih primerov uporabe:

1.       Razpršilo proti glivicam: potrebujemo 1 dcl alkohola, eterično olje čajevca, 100ml stekleničko z razpršilko. Razpršilo uporabimo na zelo majhnem predelu telesa, praviloma med prsti na nogah, zato je lahko koncentracija eteričnega olja kar visoka. V 100ml stekleničko nakapljamo najprej 80 kapljic eteričnega olja čajevca, dodamo alkohol in zapremo. Vsebino pred vsako uporabo pretresemo. Uporabimo na predelih, kjer so se nam pojavile glivice, lahko pa tudi čisto preventivno npr. po treningu na bazenu.

2.       Olje po tekmi ali napornejšem treningu: namen tega olja je protibolečinsko delovanje, doseganje hitre detoksikacije in sproščanje.  Potrebujemo 100ml stekleničko s pokrovčkom, 1 dcl osnovnega olja (lahko tudi več različnih olj, vsekakor je dobro, da se hitro vpije), eterično olje poprove mete, eterično olje sivke, eterično olje rožmarina (kt. 1,8cineol ali kamfor). V stekleničko najprej nakapljamo eterična olja, in sicer 28 kapljic eteričnega olja sivke, 20 kapljic eteričnega olja rožmarina in 10 kapljic eteričnega olja poprove mete.  Uporabimo na mišicah, ki so bile med aktivnostjo najbolj obremenjene.

3.       Regenerativna  kopel  je prav tako zelo dobrodošla po večjem naporu. Kot osnovo uporabimo snov, ki je topna v vodi in v katero dodamo eterična olja. Eteričnih olj namreč ne smemo dajati direktno v vodo, ker niso topna v vodi in zato vedno potrebujemo nek emulgator. V ta namen lahko kot osnovo uporabimo sladkor, sodo bikarbono, sol. Odlična je sol, saj   deluje pozitivno, dezinfekcijsko in relaksacijsko. Solne kopeli so bazične, naše telo razstrupijo in sprostijo. Potrebujemo 100g sol in do 8 kapljic eteričnih olj (izbiramo med sivko, bergamotko, brinom, cedro, geranijo ipd.). V sol nakapljamo eterična olja, dobro premešamo in damo v vročo kopel.  V kopel gremo čisti in v njej ostanemo 15 min.

4.       Olje proti tesnobi pride zel o prav dan pred tekmo ali na dan same tekme. Potrebujemo 10 ml stekleničko s kapalko, 10 ml hitrovpijočega se olja (npr. lešnikovo olje), do 10 kapljic eteričnih olj (izbiramo med sivko, jasminom, ylang ylangom, muškatno kaduljo, grenko pomarančo ipd.). V stekleničko nakapljamo najprej eterična olja, dolijemo bazno olje, rahlo premešamo in uporabimo v majhni količini na predelih, kjer je koža tanjša (zapestje, za ušesi, vrat).

Skratka eterična olja so učinkovit pripomoček, ki ga je pametno občasno vključiti tudi v povsem preventivne namene. Nenazadnje si z njimi pomagamo tudi pri krepitvi imunskega sistema in na čisto psihološkem nivoju.

 
Nalagam...
PRIJAVI  

Komentarji

  Bodi prvi in podaj svoj komentar! S svojim komentarjem dobiš tudi 3 žarke!

Facebook komentarji