Andrej Pešec

Zajtrk za različne letne čase, dr. O.G. Torsunov

25. marec 2020    198 ogledov

Zajtrk bi moral vključevati suho sadje, kot so posušene marelice, slive, hruške, jabolka, rozine, fige in datlji. Če je vaša prebava močna in po zajtrku:

• nimate težkega občutka v želodcu,

• niste šibki,

• se vam hrana ne gnusi,

• vas ne napenja ali nimate prebavnih motenj,

potem lahko jeste tudi sveže sadje.

Orehi, mandlji in včasih lešniki so dobri za zajtrk, arašidov pa ne jejte prepogosto. Med začimbami so najbolj primerni zeleni kardamom, cimet, koromač, janež, meta, kumina, zvezdasti janež in žafran. V zajtrk lahko dodate tudi sladki koren, rožni koren, posušen češmin, maline, divje jagode in drugo sladko jagodičevje. Fermentirani mlečni izdelki so maslo, sir, skuta, kisla smetana, pečeno kultivirano mleko, sladko kondenzirano mleko in mlečne sladkarije. Nekatere od njih lahko kombinirate in postrežete z medom, marmelado ali sladkorjem.

 

Bralec: Slišal sem, da uživanje fermentiranih mlečnih izdelkov s sadjem povzroča prebavne težave.

 

Avtor: To z nekaj izjemami velja le, če jih jeste za kosilo ali kasneje. Če jih jeste med 6. in 8. uro, se bodo prebavili brez težav. A četudi je vaša prebava sicer dobra, lahko, na primer, pozimi takoj dobite drisko, če za zajtrk pojeste kefir s svežim sadjem. Poleti se ne bo zgodilo nič slabega, nasprotno, vse se bo lepo prebavilo in dobro služilo vašemu zdravju, zato je pri izbiri hrane in njenih kombinacij zelo pomembno upoštevati časovne dejavnike.

 

Bralec: Obljubili ste mi, da mi boste povedali, kako izbrati hrano za različne letne čase.

 

Avtor: Da, preidimo na to.

 

POLETJE
 

Ker je poleti zelo sončno, se za zajtrk priporoča sveže sadje in jagodičevje, če pa je vaša prebava slaba, čez celo leto raje jejte suho sadje. Od mlečnih izdelkov raje jejte kefir in fermentirano pečeno mleko. Jeste lahko tudi med ali sladkor. Cimet, koromač, zeleni kardamom, janež, meta in kumina so najboljše začimbe za poletni čas.

 
JESEN
 

Jeseni je prana aktivnejša, zato bi morali jesti manj svežega sadja, jagodičevja ali kefirja, sicer lahko imate prebavne težave. Namesto tega preklopite na suho sadje in suho jagodičevje. Postopoma lahko povečate uživanje sira, masla, kisle smetane in sladkega kondenziranega mleka, ki imajo topel učinek na telo (prinašajo dodaten subtilni ogenj). Skuhate lahko ajdo in ji, tik preden jo začnete jesti, dodate sladkor ali med.

ZIMA

Pozimi je bolje jesti samo pogreto hrano. Dobri za prebavo so tudi sir, maslo, kisla smetana in sladko kondenzirano mleko. Ko postane res hladno, jejte manj posušenega sadja in jagodičevja, ter jih nadomestite z oreščki. Iz prehrane izključite janež in meto, saj imata hladilni učinek in sta dobra le poleti. Izbirajte druge sladke začimbe. Še vedno lahko jeste sladkano ajdo.

POMLAD

Še naprej jejte pogreto hrano, ko pa vreme postane toplejše, začnite malo po malo v svojo prehrano vnašati sveže sadje in jagodičevje. Mlečni izdelki ostajajo enaki, sir, maslo, kisla smetana in sladko kondenzirano mleko. Uporabljate lahko tako zimske kot poletne začimbe, kot so cimet, koromač, zeleni kardamom, janež, meta in kumina.

Vir: Zakoni srečnega življenja
Kako se pa tebi zdi? 0
  Bodi prvi in podaj svoj komentar ter prejmi 3 žarke!
Nalagam...