Petra Cvek

Mojih pet razlogov za meditacijo

piše: Petra Cvek
12. april 2016    273 ogledov

Meditirati sem za─Źela pred pribli┼żno ┼ítirimi leti. Razlog: meditacija naj bi blagodejno vplivala na sposobnost koncentracije. Moja je bila takrat grozljivo majhna. Dobesedno v sekundi sem pozabila, kaj sem hotela narediti, kar me je s─Źasoma za─Źelo mo─Źno stra┼íiti. Vedno sem namre─Ź verjela, da se to za─Źne dogajati ┼íele kasneje, ne pa pri 30. letih. Stresni dogodki, ki so se, vsaj tako se mi je zdelo, vsakodnevno trumoma zgrinjali name, so zahtevali svoj davek ne le v pomanjkanju koncentracije, temve─Ź tudi v pove─Źani razdra┼żljivosti, ┼żiv─Źnosti ┬áin razli─Źnih telesnih simptomih.

Polna pri─Źakovanj sem enkrat tedensko za─Źela hodila na organizirane in vodene meditacije. V─Źasih se mi je zgodilo, da se nisem in nisem mogla umiriti, v─Źasih sem med meditacijo zaspala, enkrat se mi je zdela stra┼íansko dolga, spet drugi─Ź ob─Źutno prekratka. A ne glede na vse sem vedno imela ob─Źutek, da se po meditaciji po─Źutim dobro.

Kasneje sem vodene in vizualizacijske meditacije, ki sem jih na┼íla na spletu ali v knjigah, pogosto prakticirala v udobju svojega doma. Od tistih za manifestiranje ┼żelja, opu┼í─Źanje ─Źustev in razli─Źnih negativnih vzorcev pa do zdravilnih in tistih, ki so namenjene manifestiranju obilja ÔÇô ─Źustvenega in materialnega. Prednost meditacije je v tem, da obstaja ne┼íteto oblik in mo┼żnosti, kar omogo─Źa, da vsak najde nekaj zase.

Disciplina ni ena od mojih vrlin, zato priznam, da sem malo dvomila o tem, da se bo meditacija obdr┼żala kot eno od mojih pogostej┼íih opravil. A se je. In ─Źeprav ne meditiram vsakodnevno, ob─Źutim veliko koristi.

Pet razlogov za meditacijo

1. Zavedanje sedanjega trenutka

Ko v meditaciji pozornost usmerim na dihanje, sem tukaj in zdaj. Ne obremenjujem se s preteklimi dogodki ali s skrbmi prihodnosti. No, roko na srce, vsake toliko se vrine tudi kak┼ína misel, povezana z vsakodnevnimi obveznostmi, a sem se navadila, da se s tem ne obremenjujem ve─Ź, temve─Ź pozornost preusmerim nazaj na dihanje. Ob vdihu spremljam tok zraka, ┼íirjenje plju─Ź in se zavem dragocenosti vsakega diha. Preplavi me ob─Źutek hvale┼żnosti za to, da sem, kjer sem, in da sem to, kar sem. Tukaj in zdaj. Zavem se, da je vse tako, kot mora biti. Da sem del popolnega Univerzuma, v katerem ni napak in naklju─Źij. To me navdaja s spro┼í─Źenostjo, notranjim mirom in radostjo. Kar vodi do naslednje koristi.

2. Manifestiranje prijetnih ─Źustev

V umirjenem in spro┼í─Źenem stanju, s pozornostjo, usmerjeno na sedanji trenutek, v svoje misli lahko zelo hitro prikli─Źem vse tisto, kar me navdaja z ob─Źutki radosti, miru, ljubezni, predvsem pa hvale┼żnosti. Hvale┼żnosti za vse, kar sem, in za vse, kar imam. Ne le v materialnem pomenu besede, saj verjamem, da ─Źe smo hvale┼żni le za materialne dobrine, bomo precej nesre─Źni, ko bomo katero izmed njih izgubili. Ko razmi┼íljam o vsem, kar imam, razmi┼íljam o sebi in o svojih sposobnostih, o lastnostih, ki jih pri sebi cenim. In ob tem se res te┼żko po─Źutim slabo. Poleg tega pa precej la┼żje opazim tudi lepoto v drobnih malenkostih, v naravi ipd. Lepoto, ki je bila dolgo ─Źasa zaradi obilice nemira v meni,spregledana.

3. Sprostitev

Meditacija mi ponuja hiter in preprost na─Źin za spro┼í─Źanje celotnega telesa pa tudi uma. Je kot mini dopust, ki mi je vedno na dosegu roke. Pa ┼íe brezpla─Źen je. Energija sledi mislim in pogosto je za sprostitev dovolj ┼że to, da pozornost za nekaj sekund usmerim na posamezen del telesa in si predstavljam, da z vsakim vdihom vdihujem mir in spro┼í─Źenost in izdihujem napetosti iz telesa.

4. Povezava s svojim telesom

Meditacija mi omogo─Źa odli─Źen na─Źin za prepoznavanje ob─Źutkov v telesu. V vsej svoji miselni zatopljenosti pogosto pozabimo na telo in ne sli┼íimo njegovih sporo─Źil. Ne znamo razbrati, kaj v nekem trenutku potrebuje. Se vam je ┼że kdaj zgodilo, da ste se po─Źutili nelagodno in niste vedeli, zakaj? Za trenutek se vam je zazdelo, da ste la─Źni, od┼íli ste do hladilnika in ugotovili, da to ni to. Mogo─Źe ┼żejni? Ne, tudi to ni to. S ┼íe vedno neprijetnim ob─Źutkom ste se usedli pred ra─Źunalnik in brskali po internetu, a ob─Źutek je ostal. Kot da bi bili malo ┼żiv─Źni, pa ne veste, zakaj. Vzemite si trenutek in se vpra┼íajte, kaj v resnici potrebujete. Morda potrebujete malo gibanja, mogo─Źe glasbe, mo┼żnost, da ste kreativni, ali pa le nekajminutno pole┼żavanje na spomladanskem soncu. ─îe povzamem: z meditacijo sem se nau─Źila prisluhniti sebi in svojim potrebam. Verjamem, da se tega lahko nau─Źi prav vsak.

5. Pove─Źanje koncentracije

─îeprav so se moji za─Źetki meditacije za─Źeli prav zaradi ┼żelje po pove─Źanju koncentracije, mi meditacija prina┼ía veliko ve─Ź. Kljub vsemu pa se je moja zbranost ob─Źutno izbolj┼íala, kar delno pripisujem tudi temu, da sem se nau─Źila poslu┼íati svoje telo in ga upo┼ítevati. Marsikatera misel, ki je bila prej namenjena ugibanju o tem, kaj mi v dolo─Źenem trenutku manjka, je zdaj odve─Ź. S tem pa je izginil tudi nemir, za katerega prej nisem vedela, od kod izhaja.

Vir: http://mestoznanja.si/mojih-5-razlogov-za-meditacijo/
Kako se pa tebi zdi? 0
  Bodi prvi in podaj svoj komentar ter prejmi 3 ┼żarke!
Nalagam...