Simona Vrhovec

Joga in artritis

piše: Simona Vrhovec
31. avgust 2020    16 ogledov

Veste, da je samo v Sloveniji nekaj ve─Ź tiso─Ź ljudi, ki trpi zaradi razli─Źnih vrst revmati─Źnih obolenj? V ve─Źini primerov gre za ┼żenske, a seveda lahko prizadene velikokrat tudi mo┼íke ( najve─Źkrat putika ). In ne gre nujno za ljudi, ki so starej┼íi, vedno ve─Ź mlaj┼íih ima te┼żave. Joga lahko zelo dobro pomaga pri vnetnih procesih, pri olaj┼íanju bole─Źin, je odli─Źna preventiva in kurativa. Govorimo seveda o fizi─Źnem in psihi─Źnem nivoju.

Bole─Źina namre─Ź vpliva tudi na psiholo┼íko stanje osebe. Nekdo, ki trpi zaradi bole─Źin in je morda celo nezmo┼żen za dolo─Źena opravila, bo lahko imel precej mentalnega nemira. Kako se s tem soo─Źiti in kako si lahko sami pomagamo, no tu je v veliki meri odvisno le od nas samih.

Zakaj lahko pride do razli─Źnih oblik artritisa? Lahko je genetskega vzroka, zaradi prevelike telesne te┼że, nepravilne prehrane, nezdravega ┼żivljenjskega sloga, pomanjkanje gibanja in velikokrat psihosomatskega vzroka. To pomeni, da v resnici ni ÔÇŁ diagnozeÔÇŁ zakaj je pri┼ílo do obolenj. Takrat se seveda lahko pogovarjamo tudi o energetski neuravnote┼żenosti, nepredelanih/neizre─Źenih ─Źustvih, razli─Źnih strahovih in ob─Źutkih nestabilnosti.

Zato velikokrat govorimo, da je dobro raziskovati prvi energetski center, ob─Źutek varnosti, stabilnosti in prizemljenosti. S pravilnim izborom asan, dihalnih tehnik, manter, zdravem prehranjevanja in gibanju lahko vplivamo na vsesplo┼íno celostno po─Źutje. Ker gre namre─Ź za sklepno vnetje je klju─Źnega pomena ravno gibanje, najbolj zjutraj, saj je tako sklep dobro prehranjen in ÔÇŁ naoljenÔÇŁ s sklepno teko─Źino, mi┼íice pa se lepo sprostijo in raztezajo. Posledica je namre─Ź poleg togosti v sklepih, tudi zakr─Źenost v mi┼íicah. Seveda se z gibanjem pove─Źa tudi bolj┼ía cirkulacija, dvig seratonina in zmanj┼íanje kortizola. Um je bolj pozitivno naravnan in za─Źnemo dan z bolj optimisti─Źnim pogledom na svet.

Zjutraj je telo naravno bolj togo, pri ljudeh z artritisom, pa je ┼ío bolj razvidno predvsem pri prstih na rokah, nogah, dolo─Źen del se vname, postane rde─Ź in vro─Ź. Navadno se ÔÇŁ seliÔÇŁ po razli─Źnih delih telesa. ┼Żenske, ki so bile v mojih skupinah, so velikokrat najbolj govorile o bole─Źinah v ramenih, komolcih, torej najbolj je prizadelo gornje okon─Źine. ┼Że po nekaj 10 minutah vadbe so se po─Źutile bolje in s─Źasoma je bole─Źina tudi pojenjala ali celo izginila. V zimskem ─Źasu je ┼íe toliko bolj pomembno, da je praksa stalna, saj vremenski dejavniki naredijo svoje.

Pomembno je torej, da si vzamemo vsaj 2 ÔÇô 3 krat tedensko ─Źas zase. Hatha yoga se je izkazala kot pristop, ki gleda osebo celostno. Z idejo ahimse ( nenasilja ) pristopamo k praksi. Za osebo, ki ima izzive pri bole─Źih sklepih, pa je pomembna tudi praksa z variacijami, pripomo─Źki in seveda pod vodstvom izku┼íenega u─Źitelja joge, ki pozna dobro ─Źlove┼íko telo, izzive in ima veliko izku┼íenj.

Tudi yin yoga, ki nas vodi v raztezne polo┼żaje, s pripomo─Źki, je res zelo blagodejna za revmati─Źna obolenja. Tu je ─Źas, da se nakopi─Źeni toksini odstranijo iz telesa in sledi globinska sprostitev.

Naj se ┼íe malo dotaknem energetske neuravnote┼żenosti. Artritis velikokrat povezujejo tudi z neuravnove┼íenim tretjim centrom. Centrom zdrave identitete in zdravih meja. Kjer izrazimo svoja ─Źustva in se tudi postavimo zase, ko je to potrebno. ┼Żenske imajo velikokrat izziv ravno pri tem, zato ostane potla─Źena, neizra┼żena jeza, ki se kopi─Źi v telesu. Joga nam pomaga in nas vodi v stik s seboj, pomaga pri bolj┼íi samopodobi in ljubezni do sebe. Zato la┼żje vzpostavimo stik s tistimi, ki so na isti vibraciji, pri ostalih pa se nau─Źimo re─Źi ne. Zakaj je to pomembno? Ker tako poka┼żemo sebi, da se cenimo, prevzamemo odgovornost za svoje zdravje in empatijo izrazimo tudi do sebe.

Nekaj asana ali vaj, ki se jih priporo─Źa za izvajanje:

- ogrevanje po sklepih

- pozdrav soncu

- trikotnik, polmost, kravji gobec, drevo

Klju─Źnega pomena pa je, da delamo prilagojeno svojemu trenutnemu po─Źutju, s poglobljenim dihom in umirjenim umom.

Imamo le eno telo, zato je klju─Źnega pomena, da z njim ravnamo spo┼ítljivo. Tako zelo hvale┼żno je in darilo je na┼íe dobro, vitalno po─Źutje.

Deli svoje izkušnje! 0
  Bodi prvi in podaj svoj komentar ter prejmi 3 ┼żarke!
Nalagam...