Andrej Pešec

Psihologija skrbi oziroma moška sreča

31. julij 2022    24 ogledov

Zadnjič smo debatirali o tem, kako se na prihodnost pripravlja ženska tekom procesa kuhanja. Danes se bomo zanimali za moške. Kako si oni tlakujejo svojo prihodnost?

Skrb

Moški si zgradi prihodnost na način, da skrbi za tiste okoli njega. Moderna napačna ideologija je onesnažila koncept skrbi, jo označila za ponižanje in suženjstvo. S tem je človeka oropala glavnih kvalitet, hvaležnosti, obzirnosti in odgovornosti.

»Zakaj bi se poniževal pred drugimi?« si misli moderen človek in se ob tem ponižuje pred delodajalcem za mizerno plačo. A družinski člani in bližnji mu ne bodo izplačali plače, najverjetneje jo bodo celo potrošili, tako da so odnosi z bližnjimi zgrajeni na nesebični ljubezni in skrbi.

Zaradi tega si bomo, kot prvo, razjasnili, da sta skrb in služenje simptoma nesebične ljubezni.

Moški bi prvenstveno moral poskrbeti za člane svoje družine. Ko skrbi za svoje najbližje, skrbi za svoje bogastvo. Boginja Lakshmi si osebno ogleda moškega, ki skrbi za svojo ženo, otroke, starše, brate in sestre.

Za koristno preživet in dober dan se smatra, če je moškemu uspelo poskrbeti za vse člane njegove družine. V kolikor komu ni bila posvečena pozornost, je takšen dan izgubljen in potrebno ga bo ponovno preživeti.

Družinski člani predstavljajo različne vidike človeškega življenja.

Skrb za starejše (očeta, mamo, stare starše) poskrbi za to, da izginejo tesnobni občutki, ki izvirajo iz preteklosti. Vsak od nas je naredil že veliko neumnosti in le-te nam sledijo kamorkoli gremo, kot komarji v gozdu.

Skrb za tiste s katerimi smo na isti ravni (brate in sestre) umika tesnobna občutja, ki izvirajo iz naših trenutnih postopkov. Povprečna zmotnost našega vedenja je 75-odstotna. To zahteva konstantno korekcijo in je zelo naporno. Če oseba ne poskrbi za svoje najbližje, bo popravljanje vseh napak ogromen izziv. Veliko lažje bi mu bilo, če bi mu njegovi bližnji odpustili napačna ravnanja. 

Skrb za otroke in vnuke odstrani potencialna tesnobna občutja v prihodnosti. Mnoge od naših napak niti nimamo priložnosti popraviti, včasih jih sploh ne opazimo, zatorej sčasoma neizbežno nastopijo posledice. Brez skrbi za mlajše si človek ne zgradi prihodnosti, temveč pade v klobčič posledic lastnih dejanj.

Svoboda od treh vrst tegob

Z ustrezno skrbjo in služenjem se lahko znebimo treh vrst materialnih tegob: tistih, ki jih povzročata telo in um, tistih, ki prihajajo s strani drugih živih bitij ter tistih, ki ji povzročajo naravne katastrofe.

Kako se to zgodi?

Možno se je znebiti adhyatmike (fizičnih in mentalnih bolezni ter tegob), adhibhautike (stisk, ki jih povzročajo druga živa bitja) in adhidhaivike (trpljenja, ki ga povzročijo naravne katastrofe), če moški poskrbi za to, da se cela družina duhovno razvija.

Adhyatmika nas preneha obremenjevati, v kolikor mož poskrbi, da se v družini berejo sveti spisi. To se ponavadi dogaja zjutraj in zvečer, ko se zbere vsa družina, z namenom, da se berejo moralne zgodbe iz svetih spisov kot sta Ramajana in Mahabharata.

To osvobodi družinsko življenje od nenehnega medsebojnega vznemirjanja. Prava harmonija je, ko lahko vsi skupaj prisluhnemo vzvišenim temam. To ni le oddaja vrste »Lahko noč malčki«, temveč vzvišen proces joge, ki lahko družino očisti vseh vrst težav.

Če je v družini prisotno iritiranje, to pomeni, da možje ne skrbijo za enotnost mnenj in ciljev vseh družinskih članov. Težave znotraj družine so prisotne le zaradi tega, ker družina kot taka ne more postati prava družina, saj je le-ta osnovana na medsebojnem razumevanju.

Zgodba

Nekoč je živel porednež, ki bi moral prenesti ukradeno robo iz ene vasi v drugo. Ponavadi se to naredi ponoči, ampak ta tat je imel težavo s tem, da najde pajdaša, ki mu ne bi ponovno ukradel ukradeno lastnino.

Nek svetnik je pristal na to, da z njim prepotuje to pot.

»Koliko zahtevaš?« ga je vprašal tat.

»Samo dve rupije,« je odgovoril mož [kar je bilo zelo nizko plačilo], »ampak pod enim pogojem: spotoma bova govorila o Absolutni Resnici:«

»Odlično,« je zadovoljno odgovoril tat, »znanje prav tako pomaga pri kraji,« in skupaj z njim se je odpravil na nočni izlet.

Pot ni bila dolga, potrebovala sta uro, da sta prišla do željene vasi, nato sta se razšla. Takrat je svetnik tatu namenil nenavadne besede, »Ko moraš izbirati, izberi to noč.«

Po mnogih letih je tat umrl in prišel je pred sodnika. Tam so ga vprašali, »Kaj si boš izbral, da trpiš 80 let zaradi kraje ali, da se veseliš enournih pogovorov o Absolutni Resnici?«

Tat se je spomnil besed svetnika in izbral drugo možnost. Predpisano mu je bilo deseturno uživanje, ker se dobra dela, druženje s svetimi osebami in pogovori o Absolutni Resnici pomnožijo krat deset.

Po prihodu v nebesa je srečal istega svetnika in ga vprašal, »Kaj naj storim sedaj? Kmalu moram oditi v pekel.« A svetnik ga je pomiril in dejal, »V teh desetih urah poslušaj le o Absolutni Resnici.«

Po desetih urah so ga ponovno pripeljali pred sodnika in ponovno je moral izbrati med kaznijo ter uživanjem. Ponovno je izbral uživanje, predpisanih mu je bilo 100 ur, ker se je čas ponovno desetkratno pomnožil.

A preden je odšel v nebesa, je bil poklican pred glavnega sodnika – Boga smrti osebno, ki mu je rekel, »Razumel sem tvoj plan. Vsakokrat boš poslušal o Absolutni Resnici, tako da nikoli ne boš odšel v pekel. Zatorej ti sedaj odpuščam in umikam tvojo kazen v peklu.«

Torej ena ura pogovora o Absolutni Resnici lahko nevtralizira celo življenje nasilja in prevar.

Nadaljevanje lekcije.

Adhibhautika preneha vznemirjati človeka, ko mož poskrbi, da družina ne obtiči v sovraštvu in zamerah. Celotna družina se nauči deliti z bližnjimi, sosedi in pomoči potrebnimi vse, kar so si prislužili. 

Ko se oseba znebi vse zavisti, postane neopazna pred agresorji tega sveta. Ne samo, da vas ne bo opazil nek kriminalec na ulici – celo komarju boste postali neopazni. Do vašega okna bodo priletele ptice ter celo pristale na vaši glavi. Celo najzlobnejši stvori kot so kače in škorpijoni vas bodo smatrali za svojega prijatelja.

Adhidaivika preneha z vznemirjanjem, ko mož znotraj družine razvije zavest o tem, da vse pripada Bogu, mi pa smo le čuvaji njegovega bogastva. Iz tega sledi, da bi morala celotna družina Vsemogočnemu za Njegova darila izkazovati hvaležnost, kar se največkrat v praksi kaže kot skupna molitev pred obrokom.

Skrb za domače živali

Domače živali so gospodarju hiše kot drugi otroci. Kar pa je najbolj zanimivo, je to, da lahko posameznik preko skrbi za te živali, brez namena, da jih ubije in pojé, pridobi njihove dobre kvalitete in se znebi njihovih negativnih nasprotij.

Vsako živo bitje ima nekaj pozitivnih in negativnih značilnosti. Ustrezna interakcija z živaljo prinese rezultat izmenjave kvalitet. V kolikor pa žival ubijemo, prejmemo vse njene negativne značilnosti in s tem uničimo vse dobre ekvivalente znotraj našega karakterja.

Na primer, pes ima nekaj dobrih in nekaj slabih značilnosti. Glavni dobri sta zvestoba in zmožnost fokusa. Prav tega nam tako zelo primanjkuje na poti duhovnega napredka. Če za pse v družini skrbimo na primeren način, bomo osvojili te kvalitete. Med njegove slabe značilnosti spada lajež in tudi ta način komunikacije zapusti naše življenje, če psa tretiramo na ustrezen način.

Kako pa naj primerno skrbimo zanj? Potrebuje svoj teritorij, ločen kraj za življenje, hrano in predmete, ki jih ščiti in straži. V sodobnem stanovanju mu vsega tega ne moremo zagotoviti, zato ga s tem obsodimo na trpljenje in mu ne nudimo primerne oskrbe.

Kakorkoli, nič nam ne nudi takšnih prednosti kot je skrb za kravo, saj le-ta z nami deli glavno kvaliteto, ki je potrebna za razvoj ljubezni. To je nesebičnost.

Skrb za sosede

Sosedje predstavljajo poosebljenje zavesti. Vidijo vse nečistoče v naših srcih in nam jih eksplicitno ali implicitno predstavijo v obliki medsebojnih razgovorov.

Temu se ni moč izogniti, saj tudi naše zavesti ni moč uničiti. Ne pozabite: borba s sosedi je borba z lastno zavestjo.

Morali bi poslušati lastno vest in se ji zahvaliti za iskrenost. Hranite sosede s pitami in vaša zavest bo mirna in zadovoljna.

Skrb za podrejene

Nam podrejene osebe so predstavniki boga smrti, Yamaraja. Tako kot mi v tem življenju srbimo zanje, tako bo bog smrti poskrbel za nas v drugem svetu.

Mi imamo vedno nad nekom določeno moč, a starost in smrt imata prav tako moč nad nami. Na enak način kot bomo ravnali s podrejenimi nas bo obravnavala smrt. Vsi želimo v starosti umreti na miren način, torej poskrbimo za razmere, v katerih se bodo nam podrejene osebe počutile mirno in preskrbljeno.

 

Skrb za sodelavce

Sem spadajo tisti, katere je skupaj z nami spravila usoda na isto mesto. So kot bolezni, ki prav tako prebivajo z nami v istem telesu. Tako kot ravnamo s sodelavci, na enak način bodo naša telesa prebrodila različne bolezni.

Skrb za rojake

Eden od razlogov našega rojstva je, da skrbimo za srečo tistih, s katerimi smo se rodili na istem mestu. To je velik cilj, a ravno ta cilj nas lahko dvigne nad vrvež tega sveta. Drugače enostavno zagreznemo v močvirje vsakodnevne rutine in obrekovanja.

Skrb za dom

Naš dom je naše drugo telo in nam je bil poslan od zgoraj. Ko moški poskrbi za svoj dom, poskrbi s tem za fizično in duhovno zdravje vseh družinskih članov. Je druga najpomembnejša stvar v materialnem svetu, saj lahko pravilna skrb zanj reši vse človekove težave. To je možno le, če imamo pravi pogled na resničen namen doma.

Gradnja doma pomeni gradnja razmerij z živalmi, ljudmi in Bogom. Zatorej ni čistoča doma tako zelo pogojena z zunanjo čistočo kot je s čistočo znotraj samih razmerij. Vrednost zgradbe je določena s tem, če lahko reši vse človekove težave. Če je odgovor da, gre za vimano, magični zrakoplov, ki nas lahko odpelje v duhovni svet; v kolikor pa je odgovor ne, to ni pravi dom, ampak prostor na pokopališču.

V Indiji je gradnja doma pobožno delo. Je skrivnost, kako doseči srečo v štirih smereh – dharma, artha, kama, moksha.

Dharma (pobožne dolžnosti)

Ljudje, ki prebivajo v takšnem domu morajo občutiti konstantno duhovno srečo. V vseh kulturah je bilo običajno, da se ustvari sveti prostor – sveti kotiček namenjen čaščenju znotraj hiše. Vse domače dogajanje se je odvijalo okoli oltarja. Vse, kar se je prineslo v hišo se je prvo blagoslovilo na oltarju in vsi so se Bogu zahvalili za Njegovo skrb. V primeru, da se je nekaj zgodilo, so vsi pristopili k oltarju za pomoč, saj se je le na ta način lahko rešil določen problem. Od človeka pa se je pričakovalo, da to povsem razume.

Že samo življenje v takšnem domu je vodilo k svetosti; običajni ljudje so čutili globoko spoštovanje in željo po temu, da se priklonijo prebivalcem takšnih domov, ko so jih zagledali.

Moški je poskrbel za to, da med ljudmi ni bilo prepirov in sovraštva. Celo plenilci, ki so že po naravi sovražni, so pozabili na lastno naravo, ko so se znašli na območju takšnega domovanja. Zaradi teh razlogov se je takšen dom imenoval utrdba.

Utrdba je dom, v katerem so razmerja med sorodniki trdna in prijateljska. V kolikor so ta razmerja slaba, to ni utrdba, temveč zapor.

Artha (obilje)

Ko človek vstopi v takšno sveto domovanje, se mora povečati njegovo bogastvo. Zaradi tega so vsi željni, da pridejo in vidijo hišne gospodarje. V kolikor gost s seboj nekaj prinese, se mu bo to povrnilo na najrazličnejše načine. Zato vsi ob obisku s seboj nosijo darila.

V kolikor znotraj gospodinjstva vlada brezbožnost, vsi poskušajo, da od tam nekaj ukradejo in to prodajo. Včasih se tega lotijo celo osebe, ki tam prebivajo. Ko pa so ljudje znotraj gospodinjstva pobožni, si vsak želi, da tja nekaj prinese.

Pravo domovanje naj ne bi vodilo človeka k povečanju dolga ali v bankrot. Je opora, poveča posameznikov ugled ter dobiček in človekovo lastno vrednost.

Vse to je posledica skrbi za duhovnost s strani lastnika, ko vsi stanujoči razumejo, da je vse, kar nas doleti, Božje darilo.

Kama (uresničitev želja)

Največ materialne sreče dobi posameznik od druženja z ženo in otroki. Zaradi tega mora znotraj takšnega doma naraščati potomstvo, rojevati se morajo otroci in vnuki, skupaj s tem pa naj bi naraščali zadovoljstvo, blaginja in materialna sreča.

Ne bi smelo biti prepiranja, konfliktov, trenj ali nasilja med družinskimi člani in sorodniki. V kolikor pride do tega, to kaže na dejstvo, da je nivo duhovnega razvoja družinskih članov prenizek. Blaginja vstopi v hiši samo, če so otroci in žena poslušni, in če spoštujejo hišnega gospodarja ter Boga, ki jim je hišo poklonil.

Moksha (osvoboditev)

Ustrezno postopanje dobre družine prinaša osvoboditev od celotnega materialnega trpljenja.

Človek s takšnim ciljem je moral, preden je kupil zemljo ali si na njej zgradil dom, izvesti ustrezne in ugodne rituale. Častil je zemljo, recitiral posebne gayatri molitve, častil Gospoda Višnuja in izvajal obrede z ognjem.

Obvezno je bilo dati darila in nahraniti sosede, svete osebe, učitelje, običajne ljudi in živali. V Artha shastri je rečeno, da bi morali nameniti desetino vseh stroškov v povezavi z gradnjo doma za celoten postopek priprave na samo gradnjo. V kolikor se to ne stori, bo dom postal podoben bolnici oz. zavetišču za brezdomce.

Nič kaj manj pomemben dogodek je dan, ko prvič vstopimo v novo domovanje, da bi v njem zaživeli. Tej ceremoniji pravimo griha-pravesha. To se opravi, ko premagamo nasprotnika, se vrnemo iz tujine ali pa se poročimo. Griha-pravesha se deli na tri tipe: apurva, sampurva in dwandwa. Vstop v novo domovanje imenujemo apurva, ko se vrnemo iz potovanja nastopi sampurva, ko pa vstopimo v dom po nekem popravilu pa je to dwandwa.

V trenutku pred vstopom v dom, bi moral lastnik vstopiti z loncem polnim vode, z rožo in svetilko v obeh rokah, častiti bi moral neporočeno dekle in brahmane ter se sprehajati levo in desno okoli krave, ki bi stala pred vhodom. Recitirati bi moral Vede ob zvoku, ki nastane ob pihanju v posebno školjko, z namenom čaščenja Boga. Brahmana, ki bi nosil kalasho (posebno posodo) bi moral biti spredaj, sledili bi mu člani gospodarjeve družine. Naprej bi stopilo pet neporočenih deklet, vsaka s svojo kalasho, sledil bi jim gospodar hiše z družino.

Gospodinjski predmeti

To so poosebljena zdravila za najrazličnejše bolezni. So kot notranji deli telesa, skrb zanje prinaša zdravje vsem družinskim članom. V domu, kjer so vse stvari rahlo poškodovane, ne moraš računati na zdravo življenje.

Če je predmet popolnoma neuporaben, se ga je bolje znebiti. Lahko se ga zažge ali pa se ga podari tistim pomoči potrebnim oz. se ga enostavno izloči iz domovanja. Po drugi strani pa vodi kopičenje neuporabnih predmetov znotraj hiše direktno k kroničnim obolenjem družinskih članov.

Zaradi tega naj bi kupovali le predmete pri katerih bi imeli na umu njihov rok uporabe ter možnost njihovega servisiranja. Posoda je lahko narejena iz jekla, pohištvo pa iz pravega lesa. To so dragi predmeti, a so obstojni in jih v bistvu ni potrebno popravljati.

Prevozna sredstva

Tako kot gospodar hiše skrbi za prevozna sredstva, takšna bo tudi hitrost s katero se bo pomikal po poti napredovanja. V preteklosti so prevozna sredstva predstavljali konji, bizoni ali pa voli, dandanes so zamenjani s »konjskimi močmi«. Ko oseba umre, ostane pa njegova energija, govorimo o duhu. Podobno so moderni avtomobili kot duhovi živali. Poleg tega obstaja še pomembna razlika med avtom in konjem: konj si ne želi umreti, avtu pa je vseeno, kam ga usmeri njegov lastnik.

Zemlja v lasti

Kmetijstvo je osnova dobrih odnosov, saj že samo dejanje oranja mehča srce. Obdelovanje zemlje je osnova dela na lastnem karakterju.

Pravzaprav je to osnova celotna človeške kulture. Živali ne obdelujejo zemlje – gre za simptom človeške zavesti. Prav tako živali ne razmišljajo o kvaliteti njihovega vedenja – to je naše (človeško) področje samouresničenja. 

Vidimo lahko, da kljub vsemu širjenju urbanih področij moderne družbe, človek še vedno ne zmore, da bi prenehal z obdelovanjem zemlje. Ali ima lasten kos zemlje, poletno pribežališče, ali pa enostavno goji rože na okenski polici. Zemljo potrebujemo kot potrebujemo zrak. Mogoče še bolj kot zrak, saj bi v primeru odsotnosti zraka enostavno umrli, v primeru odsotnosti zemlje pa bi postali neetična oseba, kar je precej bolj nevarno.

Zatorej, ko človek obdeluje zemljo, jo zaliva, sadi poljščine, jih okopava, z drugimi besedami, ko je zemlja obdelana, bo zanj/zanjo enostavno spremeniti kvalitete lastnega karakterja.

Okolica doma

Okolica doma kaže na kvaliteto našega odnosa do tistih okoli nas. Če nam je vseeno, bo to območje zanemarjeno. Smeti se bodo metale naravnost skozi okno.

Pravzaprav lahko ocenimo iskrenost naših sosedov na podlagi okolice njihovega domovanja. Če je le-ta urejena, so sosedi prijazni, v kolikor pa je zanemarjena pa ne gre verjeti njihovim dvoličnim besedam.

Zaradi tega ne odlašajte s tem, da si uredite okolico vašega doma. Pometite po tleh, posadite rože, zalijte jih, ko je vroče. Čistoča ograjenega stopnišča in gradnja cest ali mostov v bližini vašega doma se prav tako nanašajo na to temo.

Ribniki in počivališča

To je osnova izobilja. Oseba, ki skrbi za ribnik se napolni z mirom in zdravjem. Voda umiri um, miren um pa ima zdravilen učinek. Gre za subtilno obliko izboljšanja zdravja. Včasih je bilo za vsakega spodobnega človeka nujno, da izkoplje vodnjak, ki ga bodo vsi drugi lahko uporabljali.

Še več, če kdo potrebuje vodo za pitje, bi mu morali dati dovolj vode. Ljudem in živalim ne bi smeli biti nevoščljivi kar zadeva vodo. Kdor drugim ne privošči vode, se bo v življenju stalno srečeval z nepremostljivimi tegobami. Voda rešuje življenja in z deljenjem le-te z drugimi rešujemo naša življenja pred sušo, pred dandanašnjim pomanjkanjem morale in etike, pred suhostjo in hladnostjo sodobnih razmerij.

Enak učinek ima zasajevanje območij za počitek z lepimi in uporabnimi drevesi. Posaditev prelepega drevesa se smatra za enako dejanje, kot da bi v lastno srce posejali seme ene dobre lastnosti, hvaležnost ljudi pa bo zalila to lastnost, tako da bo lahko le-ta zacvetela v zavesti na najhitrejši možni način.

Cestna razsvetljava

S tem, ko pomagamo drugim, da vidijo njihovo pot, olajšamo premostitev naših lastnih problemov. To je osnova jasnega mišljenja in zaščite pred ovirami. Našli boste lahko prave rešitve v zahtevnih situacijah.

Rečeno je, da več svetilk kot človek prižge, več blagoslovov bo deležen. Ne zanemarjajte te dolžnosti – obešajte svetilke na cesti pred vašim domom ali pa nad stopniščni podest. 

Deljenje zdravil

Če je nekdo bolan in nima dovolj sredstev, da bi si kupil zdravila, mu zagotovite pomoč: kupite mu, kar mu manjka. Nihče ne uide bolezni, zatorej je pomoč bolnim osnova človeške kulture.

Glede na zakone pobožnosti nam lahko zdravila pomagajo do te mere, do katere smo mi pomagali drugim, da se osvobodijo trpljenja.

V kolikor smo to storili, nam bodo pomagala še najšibkejša oz. napačno izbrana zdravila. Če pa zanemarjamo to dolžnost in smo ob trpljenju drugih zamižali na eno oko, potem nam ne bodo pomagali niti najnovejši, tehnološko dovršeni medicinski izdelki niti najdražji zdravniki, ki delajo v najdražjih bolnišnicah.

Plačevanje izobrazbe

Izobraziti nekoga pomeni, da pripravimo njegovo/njeno zavest na razumevanje Absolutne Resnice, zatorej nikoli ne smemo zanemariti možnosti, ko lahko nekomu omogočimo tovrstno izobrazbo. Do sedaj so vodje na vodilnih položajih le od časa do časa dodeljevali prosta mesta v izobrazbenih institucijah ali pa podeljevali štipendije.

Ta dejanja človeku pomagajo, da se prebija naprej v tem kompleksnem svetu. S tem, ko pomagamo drugim do prejemanja znanja, mi sami prejmemo to znanje v zahtevnih situacijah, v katerih smo se znašli. Vse okoli nas postane namig. Brez znanja nas vse, kar se nahaja okoli nas, poskuša zmesti in spraviti na kriva pota.

Nahraniti lačne

Preden se usedemo k obroku, bi morali dati prvo porcijo nekomu drugemu. Ta hrana se očisti karme, tako da se jo lahko nato zaužije. Brez tega se hrana smatra za strup in je le nosilec bolezni ter trpljenja.

Da si delimo hrano, ki je še topla, je osnova toplih razmerij. Hrana ostane sveža še eno uro po tem, ko je bila skuhana, tako da je v starih časih hišni lastnik porabil lahko celo uro, da je nahranil vse lačne ljudi v okolici svojega doma.

Ko delimo mrzle ostanke, to ni koristno za našo rast, saj indirektno kaže na pomanjkanje obzirnosti. Je neetično in celo žaljivo, četudi se to ne navezuje na sadje, sladkarije, pecivo in pijačo.

Povzetek

Na kratko povedano, glavna dolžnost moškega je razumna skrb za zunanji svet. Če se ohranja ravnovesje v prikazovanju te skrbi in vsi okoli njega postanejo srečni, dobi moški dovoljšen blagoslov, da se trdno poda na pot duhovnega napredovanja.

 

 

Vir: https://www.patitapavanadas.org/psychology-of-care-or-mans-happiness/

Vir: https://www.patitapavanadas.org/psychology-of-care-or-mans-happiness/
Kako se pa tebi zdi? 0
  Bodi prvi in podaj svoj komentar ter prejmi 3 žarke!
Nalagam...