Lu Ka

V službi življenja samega (Lama Zopa Rinpoche)

piše: Lu Ka
31. avgust 2022    64 ogledov

Kot sem rekel v prejšnjem govoru o Dharmi, morate jasno razumeti pomen svojega življenja, razlog, zakaj živite, namen, da ste prejeli dragoceno človeško telo v tem času, še posebej visoko ponovno rojstvo, to dragoceno četrt s svojimi osmimi svoboščinami in deset prednosti – tega bi morali razumeti, ne samo intelektualno, ampak razumeti tako globoko, da vam bo omogočilo pravilno preobraziti svoj odnos in živeti svoje življenje v skladu s tem namenom. Kaj je ta namen? Živeti svoje življenje v korist drugih.

Kot taka je sočutje najpomembnejša meditacija ali praksa, ki jo lahko izvajate. Čeprav Budova učenja govorijo o milijardah različnih meditacij ali praks, ki jih lahko prakticiraš celo življenje, je to najpomembnejša stvar – koristiti drugim, živeti svoje življenje s sočutnim odnosom do drugih. To je pravi namen življenja, smisel življenja.

Tudi če imate samo eno uro življenja, eno minuto življenja, je namen življenja živeti v dobro drugih, z dobrim srcem, s sočutjem do drugih. Tudi če imate le še eno minuto življenja, le še eno minuto tega dragocenega človeškega telesa, je najpomembnejša stvar, ki jo lahko izvajate, sočutje; Razen tega ni nič drugega.

Popolnoma enako je, če imaš še sto let življenja, tisoč let, ali več let življenje. Da bi izpolnili svoj življenjski namen, morate še vedno živeti s sočutjem do drugih, v dobro drugih.

Če uživate v srečnem življenju, doživljate ugodje, potem, da vaše življenje ne bo prazno, da bo koristno in koristno za druge, bi morali vaditi sočutje, živeti svoje življenje, da bi koristili drugim. Če je vaše življenje nesrečno, če imate težave v odnosih, če imate raka ali aids, če ste obupani, če je vaše življenje neprijetno, ali se soočate s stotinami ali tisočimi težavami – zdravstvenimi, medsebojnimi, z delom težave – kot da bi se utapljali v močvirju težav, bi morali vaditi tudi sočutje do drugih. Če lahko v takšnih trenutkih izvajate sočutje, boste še vedno naredili svoje življenje smiselno, koristno za druge, koristno za druge, in tako boste – s koristjo drugih – pogosto koristili svojemu življenju zase. Ljubiti druge je najboljši način, da ljubite sebe.

Ljubiti druge pomeni, da ne škodujete drugim in če ne škodujete drugim, ne škodujete sebi. Tudi z vidika zaščite je to najboljši način za zaščito vašega življenja. Na enak način, ko osrečujete druge, osrečujete sebe. Karma, ustvarjena z osrečevanjem drugih, poskrbi tudi za to,da doživljate srečo; to je vrsta karme, ki vodi do sreče. Tudi če si ne želite sreče, ko ste ustvarili vzrok sreče, je sreča posledica.

Če posadite seme v zemljo in izpolnjujete vse pogoje (pogoje), kot so popolna zemlja, voda in temperatura – vse se steka in ni ovir – potem tudi če imate Čim več molite, da drevo ne raste, a bo še raslo. Zagotovo bo raslo, ker je seme, posajeno v zemljo, izpolnilo vse potrebne pogoje za rast; Človeštvo in usoda sta se srečala. Ker gre za odvisen izvor, je neizogibno, da ta cvet ali sadež raste, ne glede na to, koliko molite, da ne raste.

Podobno, če živite svoje vsakdanje življenje s sočutjem in prinašate čim več sreče drugim, je naraven rezultat, da boste sami izkusili srečo, zdaj zdaj in v prihodnosti – to je takojšen rezultat, duševni mir v tem življenje in trajni rezultat, sreča v vseh vaših prihodnjih življenjih. Vse to so zanesljivi rezultati prinašanja sreče in koristi drugim.

Tako boste veliko pridobili, če boste imeli radi druge, skrbeli za druga čuteča bitja, kot skrbite zase.

Ne glede na to, ali so žuželke ali ljudje, so bitja, tako kot vi – želijo si sreče in ne želijo trpeti. Tako kot vi potrebujete pomoč drugih ljudi pri reševanju težav, jo potrebujejo tudi oni.

Tako kot je vaša sreča odvisna od drugih, je tudi njihova. Ne samo ljudje, tudi žuželke potrebujejo vašo pomoč. Na vas je, da se osvobodite njihovih težav; Njihova sreča je odvisna od vas.

Zakaj je imeti rad druge, skrbeti za druge tako kot zase, ne škodovati jim, ampak jim koristiti, najboljši način, da poskrbiš zase, poskrbiš zase, prijatelj? Vse vaše lastne želje se izpolnijo tako, da imate dobro srce, ljubite druge in jim pomagate.

Na splošno velja, da ko drugi v svetu vidijo osebo dobre volje, sočutne, ljubeče narave, od te osebe prejmejo dobre vibracije, pozitivna čustva. Tudi ljudje, ki jih ne poznajo, srečajo to osebo na ulici, v letalu, v pisarni ali trgovini, je že sam pogled te osebe dovolj, da se razveseli, nasmeji in želi govoriti. Zaradi dobrega srca, dobrih vibracij, pozitivnih čustev osrečujete druge. Tudi njihova obrazna mimika se spremeni in odraža njihov srečen um. Tudi če ne boste imeli težav, vam bodo drugi še vedno pomagali.

Ko imaš dobro srce do drugih, se vse tvoje lastne želje po sreči izpolnijo naključno. Kot Bodhisattva, čeprav je tvoja motivacija samo sreča drugih in ne pričakuješ svoje sreče, čeprav je vse, kar počneš štiriindvajset ur na dan, nekaj posebnega. Če se posvetiš sreči drugih, ne da bi imel ena sama misel na lastno srečo, boste sami izkusili vse vrste sreče.

Skozi spoznanje bodičite se bodo svetniki – bodisatve – popolnoma odrekli sebi za druge. Nič ne razmišljajo o lastni sreči, temveč vsak trenutek preživijo v iskanju sreče drugih. Kaj se bo torej zgodilo? Z bodhicitto lahko razvijejo končno modrost, ki spozna pravo naravo -mene – sebe in agregatov, združitev telesa in uma kot osnove tega, kar se pripisuje kot -jaz – in vseh drugih pojavov.

Z razvojem bodhichitte in najvišje modrosti so bili sposobni izkoreniniti vse napake uma, vzrok vsega trpljenja – velike nečistoče, zmote pohlepa, sovraštva in zablode ter subtilne nečistoče, ki so po naravi sledi, ki so ostale v kontinuum uma z zablodo.

To je torej posebnost bodhicitte, saj z njeno podporo lahko razvijete ne samo modrost spoznanja praznine, ampak tudi sposobnost preprečevanja subtilnih nečistoč in s tem postanete popolnoma razsvetljeni, dosežete stanje vsevednosti, vsevednega uma, neposrednega in brezhibnega vpogleda, ne le grobo grobo karmo, ampak tudi vsako posamezno subtilno karmo vsakega od neštetih čutečih bitij. Prepoznali boste vse njihove različne lastnosti, želje in inteligenčne stopnje; razumeti vsako metodo, edinstveno primerno za um vseh teh različnih bitij v različnih časih; in odkrijte metodo prilagajanja umu vsakega posameznega bitja v različnih obdobjih, da to bitje vodite od ene sreče do druge, z vsemi sredstvi, da dosežete razsvetljenje.

Tako bodhicitta naredi vašo modrost dejavno, omogoči, da modrost premaga tudi najbolj subtilne nečistoče, naredi vaš um popolnoma razsvetljen.

Na ta način vas bodhicitta naredi za popolnoma kvalificiranega vodnika, popolnoma razsvetljeno bitje in s tem osvobodi nešteto čutečih bitij iz samsare, oceana trpljenja, in jih pripelje do neprimerljive sreče Popolnega razsvetljenja.

Od kod torej dosežek vseh teh brezmejnih razsvetljenih lastnosti? Celo bodisatve desetih podlag imajo neverjetne, nepojmljive lastnosti. Celo bodisatva lahko meditira na stotine različnih načinov koncentracije, potuje v stotine različnih čistih dežel in za čuteča bitja odkrije na stotine različnih naukov. Ne spomnim se točno, ampak obstaja približno enajst različnih stvari, v katerih lahko počneš na stotine stvari. Drugi prizemni bodisatva lahko izvaja tisoč različnih koncentracijskih meditacij, gre v tisoč čistih dežel, odkrije tisoč različnih naukov za čuteča bitja in tako naprej. Podobno, ko napredujejo višje in višje skozi stopnje (podlage), dosegajo vedno več nepredstavljivih lastnosti, s katerimi lahko koristijo ljudem.

Vse te nepojmljive lastnosti poti bodhisattve, vse brezmejne lastnosti Budovega svetega telesa, svetega govora in svetega uma izvirajo iz korenine odrekanja samemu sebi in misli iskanja sreče zase ter razvoja dobrega srca, misel o iskanju le sreče čutečih bitij.

Vse te lastnosti izvirajo iz te korenine. Vse brezmejne dobre lastnosti Bude, Dharme, poti Bodisatve in Sanghe, svetnikov in celo navadnih bodisatev izvirajo iz izjemne dragocene misli, bodhicitta. Izpolnitev – odrekanje sebi in sebi- osredotočenost in razvoj ljubezni samo do drugih. Vse te lastnosti izvirajo iz te misli.

Tisti, ki to zmorejo, spoznajo najodličnejši dosežek. Odpovejo se egu, odpovejo se egu, vendar dosežejo največji dosežek, največji uspeh. Niso le našli večne odrešitve iz kroga smrti in ponovnega rojstva ter vseh težav, ki jih ta prinaša, kot so ponovno rojstvo, starost, bolezen, čustvene težave in vse druge življenjske težave, ki jih doživljamo, dosegli so tudi večno osvoboditev, večno svobodo, večno srečo zase in lahko prinese srečo, tako veliko kot nebo, za nešteto čutečih bitij. Vse to izhaja iz korenine bodhicitte, najplemenitejšega svetega duha, odrekanja sebi, ljubezni do drugih.

Kako res je to, lahko razumemo, če beremo besedila, ki pripovedujejo zgodbe o Budovih predhodnikih in življenja drugih bodisatev, lahko pa tudi razumemo, kako dobro je srce. kako vam je všeč vaša sreča, iz primerov življenja običajnih ljudi v svetu – ljudje, katerih razum je bolj sočuten, ljudje dobre volje, imajo bolj udobno življenje.

Na primer, če imate resne zdravstvene težave, kot je rak in tako naprej, vendar imate dobro srce, bo vaš um vesel in miren, ker glavna skrb ni zase, ampak za druge; Vaša skrb je za čuteča bitja. Tako bo vaš um miren. Tudi če umirate, vaš um ni vznemirjen, ker vas skrbi za druge in ne zase.

Tudi na koncu svojega življenja, na koncu svojega življenja, je vaša izkušnja smrti srečna, ker je vaš odnos skrb za druge, ne zase ampak za druge; Vaša skrb je za čuteča bitja. Tako bo vaš um miren. Tudi če umirate, vaš um ni vznemirjen, ker vas skrbi za druge in ne zase.

Tudi na koncu svojega življenja, na koncu svojega življenja, je vaša izkušnja smrti srečna, ker je vaš odnos skrb za druge, ne zase, ne samoljubeči um, egocentrični um.

Čeprav vam stvari ne uspevajo, se srečujete s številnimi ovirami, vaše življenje je težavno, vse te stvari vas ne skrbijo, vaš um ni moten, vedno srečen in miren. , ker je na prvem mestu v vašem življenju sreča drugih. Tisto, kar vas najbolj zanima, so drugi ljudje, ne vi sami. To je vaš namen. Ta odnos v vaše vsakdanje življenje prinaša veliko miru in sreče ter vam daje veliko zadovoljstva. Čeprav vam drugi prinašajo težave, vas motijo, vam to ne povzroča težav; vaš um je še vedno miren in srečen.

Predvsem z dobrim srcem, sočutjem do drugih, kadar koli se pojavi težava, jo doživiš tudi zaradi drugih, v imenu drugih čutečih bitij. Če doživiš srečo, jo doživiš za druge. Če uživaš v luksuznem življenju, ga posvetiš drugim. In če doživite težavo, jo doživite za druge – da dovolite drugim, da se osvobodijo težav in imajo vso srečo, dokler razsvetljenje, mir in blaženost niso popolnoma popolni. Ko želite, da bi drugi imeli vso srečo, boste imeli težave v njihovem imenu. Daje vam izjemno zadovoljstvo in izpolnitev, a ne samo to. Če imate tak odnos, ne glede na to, koliko težav imate, se boste ob vsaki težavi počutili, kot da ste odkrili dragocen zaklad. Na to gledate kot na izjemno priložnost, da se posvetite drugim; To je odlična priložnost, da izkusimo trpljenje drugih, kot to počnejo bodisatve, kot je to storil Buda, kot je Jezus Kristus sprejel trpljenje drugih.

Čeprav se morda drugim zdi težava nevzdržna, za vas, ki imate takšen odnos, to ni zelo moteča stvar, vam se večinoma ne zdi posebej težka. čist odnos do življenja. Zaradi tega je vaše celotno življenje tako udobno, tako srečno.

Vaše srce ni prazno, ni prazno, ampak polno zadovoljstva, polno veselja. Na ta način, ne glede na to, kako težko vam je, živite svoje življenje z veseljem. Uživate v težavah; celo uživaš v svoji smrti. Ne glede na to, kaj se zgodi, uživate z bodhichitto, mislijo, da ljubite druge. Kar se povprečnemu človeku morda zdi nezaželeno, se lahko osebi z dobrim srcem, z ljubečim odnosom do drugih zdi zaželeno, ker lahko naredi stvari koristne. Ljudje, ki imajo dobro srce, imajo sočutje, misli, da ljubijo druge, bodhichitta odnos, bodo naredili zadeve koristne in koristne za druge. Na ta način, Izkušnja te osebe s težavami postane vzrok za srečo vseh bitij – ne le začasno srečo, ampak srečo popolnega, končnega Razsvetljenja. Bodhicitta naredi izkušnjo lastnih težav vzrok za srečo vseh živih bitij. kako S spreminjanjem problemov v pot do razsvetljenja.

Lama Zopa Rinpoche
(prevod: neznan)

Kaj pa ti praviš? 0
  Bodi prvi in podaj svoj komentar ter prejmi 3 žarke!
Nalagam...