Ajurvedski zajtrk

Ajurvedski zajtrk

piše: mag. Kaja Kastner
21. december 2015    395 ogledov

V ajurvedi velja, da je zajtrk pomemben, vendar ne največji obrok dneva. To mesto pripada kosilu, ki naj bo v času, ko je sonce najvišje na nebu. Takrat je tudi naš prebavni sistem najbolj pripravljen pretvoriti zaužito hrano v nam hranljive snovi.

Zajtrk naj bo zato manjši obrok, ki nas bo nahranil in pripomogel k učinkovitemu opravljanju dela v dopoldanskem času. Jeseni in pozimi se načelno priporoča topel zajtrk.

Ko zaužijemo izbrano vrsto hrane, ki ugodno deluje na naš edinstveni prebavni sistem, se bomo veliko bolje počutili, učinkovitejši bomo pri delu in tudi ohranjali bomo zdravje. Z ajurvedsko diagnostiko, ki vključuje pregled osmih pokazateljev stanja telesa in vključuje tudi pulz diagnozo, lahko ugotovimo, kakšne konstitucije smo in kaj nam najbolj ustreza v danem trenutku.

Sestavine za hranljiv in lahek zajtrk so naslednje:

  • 1/2 skodelice amaranta, kvinoje, basmati riža ali ovsenih kosmičev
  • 1/2 skodelice mandljevega mleka ali ekološkega mleka
  • 5–6 namočenih in olupljenih mandljev
  • namočeno suho sadje (datlji, rozine ali suhe slive)
  • 1 žlička kokosove nesladke moke
  • 1/2 žličke gheeja ali kokosovega olja
  • ščepec kardamoma
  • ščepec kurkume

Čez noč namočimo mandlje in jih zjutraj olupimo. Suho sadje namakamo približno pol ure pred uporabo. Izbrano žito in kokosovo moko kuhamo v vodi, dokler ni kuhano, in nato odlijemo vodo. Dodamo namočeno suho sadje, začimbe, ghee in mandljevo mleko ter minuto pokuhamo. Tako preprosto je to.

Zgornji recept bo pozitivno učinkoval na došo pitta  in jo uravnaval. V primeru neravnovesji doše vata ali kapha je bolje, da recept prilagodimo.

Doša vata lahko zgornjim sestavinam doda cimet in naravno sladilo ali uporabi pšenične kosmiče. Doša kapha pa bo bolje shajala z ajdo, ječmenom, koruznim zdrobom ali proseno kašo. Lahko doda cimet, vendar ne mleka, mandljev, kokosa in suhega sadja. Lahko pa si privošči žličko medu.

Ob tem zajtrku lahko spijemo manjšo skodelico indijskega masala chaija. Kavi se je najbolje odpovedati, ker ne samo zakisli telo, temveč tudi vpliva na nadledvično žlezo, ki začne pospešeno izločati kortizol – stresni hormon. Kavo sem že večkrat v šali poimenovala ‘stres brez stresa’. Sami pa presodite, ali ga še potrebujete v svojem življenju. Če se sprašujete, kje je tu sadje ali naravni sok, predlagam, da si ga privoščite za dopoldansko malico, ločeno od preostalih obrokov.

Vir: www.ajurjoga.si

 
Nalagam...
PRIJAVI  

Komentarji

  Bodi prvi in podaj svoj komentar! S svojim komentarjem dobiš tudi 3 žarke!

Facebook komentarji