Jure J.

3 najpomembnejše točke, katerim bo naše telo najbolj hvaležno

piše: Jure J.
12. julij 2018    259 ogledov

Vodič po načinu prehranjevanja, ki bo osrečil naše celice.

1. Segajmo po živilih, ki krepijo našo srečo

Po svežih in polnovrednih živilih. Uravnotežena prehrana, ki vključuje nepredelana živila, naše možgane oskrbuje s potrebnimi surovinami, ki zagotavljajo, da se vsak dan v našem telesu tvori obilje »sokov sreče«. Brez teh gradnikov naša biološka kemija ne deluje pravilno; poviša se raven sladkorja v krvi, nadledvična žleza se utrdi, primanjkovati pa nam začne tudi pomembnih hormonov, ki blažijo stres, s katerim se soočamo v vsakodnevnem življenju.

Če uživamo polnozrnata živila, bomo telo oskrbeli s hrano, ki je naravna. Izogibajmo se tistemu, ki prihaja iz škatel ali pločevink in ki je zaradi predelave, dodatkov za obstojnost in sintetičnega pakiranja zelo daleč od živil, kot jih najdemo v naravi. Nakupujmo v tistih oddelkih supermarketov, kjer bomo našli sveže sadje in zelenjavo, sveže meso, ribe in perutnino – če je le možno, naj bo EKO izvora – ne pa med policami, koder ponujajo večinoma hrano v pločevinkah in škatlah, skratka že pakirana živila. Kupujte polnozrnata žita in biološko predelana živila in meso ter mlečne in perutninske izdelke živali, ki jih niso krmili s hormoni.

2. Naj se voda pretaka skozi naše telo

Če smo dehidrirani, s tem nikakor ne osrečujemo svojih celic. Vodo potrebujemo, kajti človeško telo je večinoma iz vode! Da bi naše telo polno vsrkalo hranilne snovi, ki so v hrani, potrebuje kemijske elemente vodika in kisika, ki jih najde v vodi – H2O. Ljudem se velikokrat zdi, da so lačni, v resnici pa njihovo telo potrebuje le vodo. Ko si bomo naslednjič zaželeli seči po kakšnem prigrizku, najprej popijmo požirek ali dva vode. Še bolje, upoštevajmo nasvet strokovnjakov: naj nam preide v navado, da vsak dan popijemo vsaj 2-3 litra vode.

3. Osvobodimo se živil, ki nas ropajo sreče.

Otresimo se sladkorja. V naši prehrani najbolj uničuje srečo prav beli sladkor. Hitro se ga navadimo in v naših možganih naredi pravo opustošenje. Povzroča depresijo in tesnobo, pa tudi stanje, ki pogosto nastopi popoldne okrog 15. Ure, ko smo skoraj brez energije in vode, naša glava pa misli, da je delovna miza v resnici blazina. S sintetičnimi nadomestki sladkorja ni žal nič bolje; številna poročila namreč opozarjajo na potencialno negativne stranske učinke teh izdelkov. Kadar sladkor zaužijemo v njegovi naravni obliki, na primer v svežem sadju, ga telo lažje predela.
Obrzdajte ogljikove hidrate. Na področju ogljikovih hidratov je ključna beseda »polnozrnat«. Kadar uživamo predelana žita, na primer beli kruh, beli riž ali pa testenine in slaščice iz bele moke, sprožimo močan glikemični alarm, ki povzroči, da se raven sladkorja v krvi močno zviša, nato pa povsem upade. Zaradi tega naše razpoloženje in raven energije neprestano nihata. Običajen način prehranjevanja v Ameriki temelji na preveč škrobnatih in predelanih živilih. Ko preidemo na nepredelana živila, kot so rjavi riž, kvinoja (perujski riž) in proso, se naše stanje kmalu začne spreminjati in počutimo se bolj zdrave in srečnejše.

Omejite uživanje mleka, sirov in mlečnih izdelkov. Kemična sestava mleka in mlečnih izdelkov se zelo razlikuje od človeškega mleka. Organizem pri odraslih ljudeh tovrstne izdelke težje prebavlja in v telesu zaradi kazeinskih beljakovin, tvori največ sluzi. To pa omejujejo presnovo drugih hranljivih snovi. Simptomi, ki jih pripisujejo temu so stalni prehladi, alergije, oteženo dihanje, astma… Pretirano uživanje tovrstnih izdelkov pripomore k nastajanju osteoporoze!
Omejimo kofein. Kadar potrebujemo nekaj, kar bi nas poživilo, mnogi sežejo po kofeinu, ki ga najdemo v kavi ali nekaterih brezalkoholnih pijačah. Kofein onemogoči možganom, da bi izločali adenozin, zaradi česar se v naš krvni obtok sprosti še več adrenalina. Potem ko smo popili skodelico kave ali kozarec kole, smo povsem budni, živahni in polni energije; ta občutek ja najmočnejši 30 do 60 minut po zaužitju, nato pa začne upadati. Zato si raje poslužujmo skodelico brezkofeinskega zelenega čaja, ki ne le, da naše telo zaščiti pred oksidanti in osreči celice v njem, temveč nas z energijo, ki jo občutimo veliko dlje kot le 30 do 60 min.

Skrb in nega telesa prav tako krepi naše duhovno in psihično stanje ter v nas krepi in dviga samozavest.

Vir: Srečni kar tako - Marci Shimoff
Deli svoje mnenje! 0
  Bodi prvi in podaj svoj komentar ter prejmi 3 žarke!
Nalagam...