Petra Cvek

5 korakov do opustitve negativnih misli

piše: Petra Cvek
5. junij 2017    2094 ogledov

Negativne misli, tiste, ki na┼íe dneve polnijo s skrbmi, dvomi, jezo, ┼żalostjo in razo─Źaranjem, so dobro znane vsem. Predvsem, ko govorimo o skrbeh, sem prepri─Źana, da bi bila konkurenca za naslov svetovnega prvaka izredno mo─Źna.

Čeprav se zdi, da so negativne misli neizogiben del našega vsakdana, pa obstaja nekaj korakov, s katerimi jih postopno lahko opustimo.

1. korak: Izogibajte se dejavnikov, ki jih dojemate kot stresne

Ste ┼że kdaj pri sebi prepoznali tako imenovane spro┼żilce negativnih misli. Morda je to gledanje poro─Źil, branje dnevnega ─Źasopisja, klepet s prijateljem ali prijateljico, ki v vsaki situaciji najde nekaj slabega in se stalno prito┼żuje. V ┼żivljenju je vsekakor obilica situacij, ob katerih se zdi, da negativne misli kar same privrejo na plan, pa vendar se marsikateri izmed njih lahko izognemo. Dobro se je zavedati, da je negativnost zelo nalezljiva ter da se tako kot sre─Źa ne le se┼íteva, temve─Ź mno┼żi. Zato se, kadar le lahko, izognite situacijam, ki jih prepoznate kot spro┼żilce.

2. korak: Ozavestite negativne misli

Namenite nekaj dni analizi svojih misli. Lahko si dolo─Źite del dneva, ko boste zavestno opazovali svoje misli ali pa si namenite nekaj minut samote in zapisujte misli, ki vam rojijo po glavi. Bodite pozorni tako na tiste, ki vas podpirajo, kot tudi na tiste, ki vas ne. Na ta na─Źin boste ozavestili negativne misli, ki se jih pogosto sploh ne zavedamo ve─Ź, saj so postale del nas oz. del na┼íe identitete. Ozave┼í─Źanje negativnih misli nam omogo─Źa, da spoznamo, da niso avtomati─Źne, temve─Ź smo se nanje le navadili, kar pa pomeni, da imamo mo─Ź, da se jih tudi odvadimo.

3. korak: Magi─Źna beseda ÔÇô ampak

Negativnim mislim dodajte magi─Źno besedo ÔÇô ampak. Npr. v tem poro─Źilu manjka kak┼ína vejica, ampak vsebinsko sem ga pa res dobro pripravila, ali ta juha je res preslana, ampak glede na to, da sem jo pripravila prvi─Ź, mislim, da mi je kar dobro uspela, ali sodelavka mi je res na grd na─Źin vrgla poleno pod noge, ampak vsaj ostali sodelavci so tak┼íni, da se z njimi dobro razumem ali spet sem se zredila, ampak imam pa ┼íe vedno ─Źudovite zelene o─Źi in dolge rjave kodre. Ve─Źkrat ko negativnim mislim dodamo tudi kaj pozitivnega, hitreje bo to postalo na┼ía nova navada in svet ne bo ve─Ź videti le ─Źrn. Kreiranje spodbudnega in prijaznega notranjega dialoga nam bo pomagalo, da bomo postopno negativne misli nadomestili z bolj optimisti─Źnimi.

4. korak: Vadite prijaznost in optimisti─Źnost

┬╗Optimist vidi vrtnico in ne trnja, pesimist strmi v trnje, ne da bi se opazil vrtnico┬ź, pravi Kahlil Gibran.

V ┼żivljenju vsakega izmed nas je obilica blagoslovov v obliki oseb, izku┼íenj in materialnih dobrin. Ali jih bomo opazili ali ne je odvisno le od nas. Vsi imamo ┼ítevilne kvalitete v obliki znanj, izku┼íenj, osebnostnih lastnosti in vizualnih karakteristik, ki jih pri sebi lahko cenimo. Ali jih bomo ali ne, je prav tako odvisno le od nas. V ┼żivljenju smo do┼żiveli ┼że veliko lepih izku┼íenj in prijetnih presene─Źenj. Le mi smo tisti, ki se lahko odlo─Źimo, da se bomo osredoto─Źili nanje in ne na kaj drugega.

5. korak: Bodite potrpe┼żljivi

Negativne misli so na┼í spremljevalec ┼że od rojstva. Poslu┼íali smo jih (in jih pogosto ┼íe) pri star┼íih in sorodnikih, pri prijateljih in vrstnikih, v ┼íoli, v slu┼żbi, ob gledanju poro─Źil, filmov in nadaljevank, beremo jih v knjigah, ─Źasopisih in na socialnih omre┼żjih. Svet je pravzaprav pre┼żet z negativnostjo in negotovostjo, zato je za spremembo potreben ─Źas in seveda potrpe┼żljivosti.

Z ljubeznijo. 

Petra

Deli svoje mnenje! 0
  Bodi prvi in podaj svoj komentar ter prejmi 3 ┼żarke!
Nalagam...