Simona Vrhovec

Imaš čas za delati NIČ?

20. december 2016    1674 ogledov

Sproščanje je nekaj, za kar si premalokrat vzamemo čas. Morda imamo slabo vest, morda smo telo navadili na hiperaktivnost, morda v nas biva občutek, da nismo dovolj dobri, če ne delamo ves čas. Morda celo pomislimo, da takrat izgubljamo čas za nekaj pomembnega.To je seveda daleč od resnice.

V tem času, ko ne delamo nič, pravzaprav naredimo sebi ogromno uslugo

Poleg tega, da s tem izrazimo sebi prijaznost, ljubečo naklonjenost in razumevanje, je to tudi čas za umiritev.

Svoje misli osvobodimo, se znebimo pritiska in morda celo ugotovimo, da nosimo v sebi ogromno navlake dneva, tedna ali celo mesecev.

Velikokrat, ko se z ljudmi pogovarjam o sprostitvi in zakaj tega redno ne počno, dobim odgovor, ki me vedno preseneti. Glasi se namreč, da nimajo časa. No, saj je tudi malo smešno, hihi. Saj ne potrebuješ časa, če ne delaš nič. Sorči, malo moje nagajivosti je 'butnilo' ven.

Hmm, kaj naj rečem? Okej, načelno je kakšen dan tudi tak, da nimaš časa za nekaj minutk sprostitve. Prav, štekam, mogoče celo en teden. Vendar zagotovo pa ne tedne in mesece, da si preprosto ne vzameš časa in se povežeš s seboj. Je pa res vse to povezano z našimi prioritetami v življenju. Mogoče raje preživiš nekaj ur v šoping centru in te to sprosti. Mogoče.

Zakaj je tako pomemben ta čas za 'nič'?

Ker umiriš svoje telo, ker nisi ves čas pod adrenalinom, da tvoj kortizol bezlja že v skrajnosti. Ker umiriš svoje misli in opustiš tiste, ki so res ena navlaka, da ti preprečujejo, da bi se sprostil/-a.

Ker se povežeš z dihom in tako oskrbiš svoje telo z dovoljšnjo količino kisika. Tvoje celice bodo superzadovoljne.

Ker se povežeš s samim seboj.

Ker je to mogoče trenutek, da se zahvališ za vse dobro, kar se ti dogaja v življenju.

Ker takrat dobiš odgovore na svoja vprašanja. Ja, takrat jih dobiš, ko se umiriš in se povežeš s svojim bistvom. Ni treba skakljati z enega konca na drugega.

Ker se boš takrat spočil/-a. Zmotno je namreč prepričanje, da se spočijemo med spanjem. Delno sicer drži, vendar ko smo pod stresom, je tudi naš spanec rahel, imamo nočne more, se premetavamo in včasih je spanje hujše, kot če bi šli takrat raje na sprehod in predihali napetosti.

Je pa potrebna sprememba. Zagotovo. En premik. Kaj je tisto, kar je v resnici pomembno? Ti ali kaj drugega?

Če na dolgi rok pozabljamo sebe, se iz tega ne izcimi nič dobrega. Bolezni, ki so na vrhu seznama, so dokazano posledice stresa. Vsaj na to opozarjajo zdravniki. Daj, poslušaj vsaj dohtarje, že vedo, kaj govorijo.

Na dolgi rok stres ljudi izmuči, pregorijo, padajo v depresije, dobijo neznane avtoimune bolezni.

Ne bi raje delali 'nič'? Vsaj enkrat na teden?

Nekaj ti lahko obljubim. Na začetku ti bo morda težje, kot če bi šla/šel na Šmarno gor in dol dvakrat. Nič hudega, vztrajaj. Mogoče boš mislil/a, da se ti bo zmešalo, ker samo ležiš. Nič hudega, vztrajaj. In mogoče boš postala celo jezen/-na, celo besen/-na. Nič hudega, vztrajaj.

Ker potem se bo čez čas zgodila razlika. Postal/-a boš svoboden/-na, lahkoten/-na, izboljšal/-a boš kakovost življenja. Častna.

Kako lahko torej delamo 'nič'?

Izberi miren kotiček, lahko je to postelja, tla, kavč ..., kjer se počutiš udobno in lahko daš vse štiri od sebe. Morda prižgeš svečko, kadilo, dodaš umirjeno glasbo.
Dobro se pretegneš, razmigaš, še bolje morda, če prej narediš nekaj osnovnih razteznih vaj.
Roko položi na trebuh, drugo na prsni koš. Naredi globok vdih v trebuh (trebuh gre ven) in ga pelji vse do prsnega koša. Nato sledi počasen izdih, od prsnega koša navzdol vse do trebuha (trebuh gre navznoter). Šteješ vdih do 4, sledi izdih 4. Postopoma podaljšuješ izdih, da je vsaj dvakrat daljši od vdiha.

Skeniraj telo in opazuj, kje nalagaš napetosti in nesproščenosti. Morda ta del rahlo premakneš, streseš. Postopoma od spodaj navzgor začni zavestno sproščati celo telo. Čim bolj natančno.
To ponavljaš vsaj nekaj minut. Vzemi si čas. In ves čas umirjeno dihaj.

Morda uporabiš afirmacijo: Z vsakim vdihom in izdihom sem bolj sproščen/-a. Opuščam vse tisto, kar mi ne služi več. Svoje telo polnim z vitalno in umirjeno energijo.

Tako se bo postopoma umiril tudi um. Zapomni si: telo, dih in um so povezani. Če narediš spremembo na enem delu, se bo to pokazalo na vseh treh področjih.

Potem pa vztrajaj pri takih mini počitnicah. To je vse zate. Podari si darilo. Podari si sproščenost.

Kako se pa tebi zdi? 1
  Podaj svoj komentar in prejmi na svoj račun 3 žarke (za tvoj 1. komentar)!
  komentiral 2 leto nazaj
Se strinjam z zgoraj napisnim. Ker tudi sam prakticiram na svoj način. Vsekakor pa je potreben čas, in rabimo čas tudi za to, da ne počnemo "nič". Kajti, za karkoli počnemo, rabimo čas. Naša odločitev pa je, za kaj ga bomo porabili.
Lepe misli in vse dobro vam želim,
Darijan
Nalagam...