Svetloba.si, spletni portal iskalcev Resnice

Kako, kdaj in kje meditirati?

piše: Uredništvo
4. maj 2016    5524 ogledov

Kako meditirati?

Z meditacijo dose┼żemo pozitivne u─Źinke v primeru, da je izvedena brez napora ali stresa v telesu in umu. Meditacije v grobem delimo na stati─Źne in dinami─Źne. To pomeni, da pri enih zavzamemo stati─Źno telesno dr┼żo (polo┼żaj), pri drugih pa je na┼íe telo v gibanju. Pri stati─Źni meditaciji se telo pri─Źne hitro ohlajati, zato je pomembno, da je posameznik oble─Źen v topla in udobna obla─Źila, po potrebi pa odet v odejo. To zagotavlja udobno, spro┼í─Źeno in prijetno okolje za meditacijo. Najpogostej┼íi polo┼żaj meditacije je sede na stolu, pri katerem je na┼ía zadnjica pomaknjena nekoliko preko sprednjega roba stola, hrbet ─Źim bolj zravnan in nenapet, ramena spro┼í─Źeno spu┼í─Źena, dlani po navadi po─Źivajo v naro─Źju, stopala pa so na tleh. ─îe omenjen polo┼żaj ┬áte┼żko zadr┼żimo oziroma se v tem ne moramo povsem sprostiti, med hrbtom in naslonjalom namestimo blazino ali dve. S tem polo┼żajem zagotovimo celovit pretok energije skozi celotno telo. Le┼że─Ź polo┼żaj meditiranja je nekoliko manj pogost. Poslu┼żujejo se ga tiste osebe, ki te┼żje sprostijo svoje telo in um, uporablja pa se ga predvsem pri zvo─Źnih meditacijah oziroma kopelih.

Za─Źetek meditacije je v glavnem namenjen dihanju oziroma usmerjeni pozornosti na dihanje. Dihanje je poglobljeno, posamezniki pa so vodeni, da se osredoto─Źijo na podro─Źje trebuha in premikanje le tega. Dihanje mora biti povsem spro┼í─Źeno, naravno, brez naprezanja ali zadr┼żevanja vdiha oziroma izdiha ter ritem pa ne sme biti vsiljen.

Kje naj meditiram? 

Tisti, ki se z meditacijo ┼íele spoznavate, pri─Źnite meditirati v prostoru, kjer si lahko zagotovite popoln mir in ti┼íino ter se lahko odmaknete stran od vsakodnevnega hrupa. Prostor, ki ga namenile meditaciji naj bo prijetno topel in udoben, prijeten in spro┼í─Źen, daje naj ob─Źutek varnosti in umirjenosti. V za─Źetku uporabimo vedno en in isti prostor za meditiranje, saj bomo pri vsaki naslednji meditaciji la┼żje dosegli stanje sprostitve. S ─Źasoma lahko meditiramo tudi v drugem prostoru oziroma okolju. Meditacija se lahko odvija na prostem, na primer v gozdu, na travniku, ob reki, jezeru, na planjavi,ÔÇŽ vendar pa je v vsakem primeru pomembno, da si na zagotovimo ─Źim bolj spro┼í─Źen in neobljuden prostor. Nekateri posamezniki so sposobni meditirati tudi v najve─Źjem hru┼í─Źu, vendar je za razvoj te zmo┼żnosti potrebno redno meditirati ve─Ź let. ┬á

Kdaj naj meditiram?

Meditirajmo redno, ─Źe se da vsak dan, v istem prostoru ob istem ─Źasu dneva. Mnogi zatrjujejo, da je najprimernej┼íi ─Źas meditacije zjutraj, saj se ┼że zjutraj napolnimo s potrebno pozitivno in umirjeno energijo, zaradi katere tekom dneva la┼żje prestajamo razli─Źne napore in situacije. Mnogi se meditacije poslu┼żujejo pred spanjem, da sprostijo vse napetosti, ki so se nabrale tekom preteklega dne. Z rednim meditiranjem spoznamo sebe v razli─Źnih pogledih, poglobimo stik s seboj, zaradi ─Źesar sami pri sebi spoznamo, kdaj je za nas ustrezen ─Źas za meditacijo.┬á

Koliko ─Źasa naj bi meditiral?┬á

Pri meditaciji je bolj od trajanja pomembna globina dose┼żenega stanj sprostitve. Za─Źetniki meditacije s te┼żavo ostajajo osredoto─Źeni dlje ─Źasa, zato je zanje priporo─Źljivo, da meditacijo naprej izvajajo kraj┼íi ─Źas, torej nekaj minut v ti┼íini ali ob glasbi. Kasneje pa ─Źas oziroma trajanje meditacije postopoma podalj┼íujemo in ostajamo v meditativnem stanju toliko ─Źasa, kolikor dolgo nam odgovarja. ┬á

Deli svoje izkušnje! 0
  Bodi prvi in podaj svoj komentar ter prejmi 3 ┼żarke!
Nalagam...