Pure vibration, harmonija telesa in duha

Nasveti za zimo po načelih TKM

5. december 2019    36 ogledov

Zima je čas, ko se narava povleče vase in umiri. To je čas, ko bi se tudi človek, ki je del narave, moral povleči vase in se umiriti. Vendar je v tem tempu življenja praktično nemogoče, da bi se kar zabubili in celo zimo preždeli sami s seboj. Zato podajam nekaj smernic po načelih Tradicionalne kitajske medicine in Naturopatije, ki nam bojo koristile v času zime.

Po TKM pozimi ni čas za akcijo, za trošenje energije, ponočevanje in pretirane prekrške. Ker bomo zato plačali davek; če ne letos, pa čez nekaj let, ko bomo iztrošili našo rezervno energijo. Zima je čas, ko je treba z energijo varčevati; to je čas za počitek. Privoščiti si ga moramo toliko, kolikor zahteva naše telo!

To je del leta, ki pripada elementu VODE, LEDVIC. Tu, v ledvicah, se nahaja naša življenjska moč, vitalnost, naša esenca. Tu so naše rezerve, ki jih sploh pozimi, če ne pazimo nase, začnemo pridno kuriti. Zato je pozimi čas, ko se umirimo, se prilagodimo naravnemu ciklu narave, to pomeni, da gremo spat s kurami in se držimo za pečjo čim več krat, kot je le mogoče.

Česa ne smemo pozabiti pozimi

TOPLOTA je tisti del zime, ki ne sme manjkati. Mraz šibi naše ledvice, našo ledvično energijo, zato moramo poskrbeti, da nas ne zebe, ne na zunaj in ne navznoter. Paziti moramo, da smo vedno dovolj oblečeni, pokriti, roke in noge ne smejo biti mrzle, vedno je treba imeti pokrit vrat in poskrbeti, da nas ne prezebe. Ledvični predel mora biti celo zimo na toplem, zato nikar ne hodimo po svetu z razkritim ledvenim delom hrbta.

In ravno toliko je pomembno, kako smo »topli« navznoter. Pozimi nikakor ne smemo uživati mrzle hrane in pijače, ničesar iz hladilnika, tudi surova hrana mrazi telo. Kar pomeni, da so pozimi na jedilniku kuhana živila (zelenjavne juhe so dobrodošle, kurja juha pa nas zelo okrepi), nič mrzlega, niti voda! Pijemo le toplo vodo in mogoče kakšen čaj, ki nas ogreje ali krepi ledvično energijo (npr. iz njivske preslice, 2 min v kropu).

V tem času se lahko podpremo tudi na naraven način, spet odvisno od posameznika, kaj mu odgovarja. Imamo na voljo gretje telesa in notranjih organov z moxo ali grelnimi vrečkami, krepitev ledvic s kopeljo njivske preslice, razne dodatke za krepitev ledvične energije, sploh pa naj bo sedaj na jedilniku topla hrana, kuhana, temne barve (mlečni izdelki in sploh sladkor naredijo v tem obdobju ogromno škode), zelenolistna. Pazimo, da uživamo dovolj zdravih maščob (olivno olje, losos, avokado itd.) in da se zvečer ne prenajedamo (morda kakšna zelenjavna juha do 18h, da ne obremenjujemo prebavnega sistema).

Druga točka, ki je povezana s tem letnim časom, je STRAH, ki izjemno šibi naše ledvice. Ker je to čas ledvic, smo lahko v tem času še bolj dovzetni, da nas preplavi strah, depresija, tesnoba … bodimo na to pripravljeni, da se ne prestrašimo še bolj, če občutimo, da smo v tem obdobju še toliko bolj občutljivi. Poskrbeti je treba za to, da se okrepimo tudi na tem področju. Strah je izjemno neprijetno čustvo, nasprotje ljubezni. Če smo v stanju ljubezni, ne moremo biti v stanju strahu, in obratno. Zato sploh pozimi poskrbimo za to, da smo obdani z veseljem, srečo, radostjo, da vsak dan prakticiramo te občutke in smo za to hvaležni.

En namig, kaj narediti, ko nas zaobjame občutek strahu: samo zaprimo oči in začnimo globoko dihati. Pozornost usmerimo v dihanje tako, da sledimo dihu skozi nos, ki potuje do pljuč in trebuha, od tu pa sledimo nazaj po isti poti izdihu in čutimo, kako gre zrak skozi nosnice ven. Nato si zamislimo en srečen trenutek našega življenja, vizualiziramo ga, začutimo vse lepe občutke ob tem in ostanemo v njem, kolikor časa rabimo, da se naš srček ogreje od te ljubezni. Ko nekaj časa dihamo zavestno na tak način in smo v občutku popolne sreče, umirimo srčni utrip, pridemo spet vase in tudi strah se bo polegel. Zavedati se moramo, da je to čustvo, ki ga lahko predelamo in spustimo, če se tako odločimo. Ni enostavno, vendar vsekakor mogoče in izvedljivo.

Tretja stvar, kot sem že večkrat omenila, je POČITEK in spanje. Ta čas je ključnega pomena, da se poslušamo in telesu damo, kar zahteva. Če smo utrujeni in brez energije, si podarimo počitek. Ne skušajmo pozimi biti preveč pogumni, raje se ustavimo, ko začutimo, da imamo dovolj in ne gremo čez sebe, kar v tem času lahko povzroči precejšnjo škodo. Koliko ljudi je izčrpanih, izgorelih, v depresiji ... ravno pozimi? Sedaj je čas za regeneracijo, za varčevanje z močmi.

In seveda, privoščimo si dovolj spanja, in to kakovostnega. To pomeni, da gremo spat najkasneje do 23h (po možnosti pa že ob 21h), da se pričnejo vsi procesi regeneracije telesa, ki jih slednje tako nujno potrebuje. Da se pričnejo proizvajati vsi potrebni hormoni in da ne bremenimo našega živčnega sistema, ki je v tem času zelo občutljiv. Zakaj si ne bi v času obdarovanja podarili nekaj lepega, koristnega? Podarimo si čas zase, počitek in užitek.

Glede na to, da je zima čas počitka, niso primerne niti intenzivne vadbe, temveč umirjene in počasne vadbe ter raztezanja (joga, tai chi, pilates …). To je čas, da se obrnemo vase in meditiramo. Masaže, tudi samomasaže in gretje ledvic je v tem obdobju zelo dobrodejno. Sploh v času dneva, ko kraljuje energija ledvic, to je v času med 17. in 19. uro, si podarimo nekaj počitka in krepitev ledvične energije.

Kako to naredimo? Roke podrgnemo skupaj, da postanejo tople, in začnemo počasi masirati področje ledvic v obe smeri. Ob tem umirjeno dihamo in pozornost usmerimo v ledvice, se vanje tudi smehljamo. Ne boste verjeli, koliko lahko pomagamo svojim ledvicam že samo s to preprosto tehniko!

Ni vse za vse

Seveda pa je treba ves čas imeti v mislih, da smo si med seboj različni, da nimamo vsi enakih potreb in da ima vsak posameznik drugačne težave in drugačne vzroke zanje.

Zgornje smernice so splošne in veljajo za vse, nikakor ne morejo škoditi. Za konkretno celostno obravnavo pa je treba posameznika temeljito izprašati, pregledati, za kar pa je potrebna obravnava v živo (vsaj prva). V takem primeru prejme posameznik točna navodila točno zanj, za njegove potrebe, da okrepi tisti del, ki je šibek in ne dela škode z dodatki, ki morda niso primerni zanj.

 

Upam, da vam bodo zgornje smernice vsaj malo olajšale in polepšale to obdobje.

Eno mirno in toplo zimo vam želim!

 

Kaj pa ti praviš? 0
  Bodi prvi in podaj svoj komentar ter prejmi 3 žarke!
Nalagam...