Alenka  Dijak

Tonglen meditacija

piše: Alenka Dijak
4. september 2020    6 ogledov

Ljudje imamo zanimivo navado. Upiramo se vsemu neprijetnemu in iščemo ugodje, udobje – prijetno. Upiramo se trpljenju, se mu izogibamo, ga zanikamo in se raje oklepamo vsega, kar nam daje prijetno počutje. 

Odmikamo se od ljudi, situacij in zanikamo vse, za katere menimo, da je lahko boleče in neprijetno. K sebi pa želimo privlačiti ljudi, situacija in občutke, ki so po našem mnenju prijetni, udobni in nas razveseljujejo.

Po budističnih učenjih pa je tovrstno vedenje znak nevednosti in nanj vplivajo navezanost (pohlep) in blodnja (napačno dojemanje resničnosti). To je urok, ki je ovira v naših srcih. Zaradi tega se počutimo ločeni od ostalih. Zidovi so meja med nami in svetom. Za njimi vlada gosta megla nevednosti. Tu najdemo navezanost, napačno dojemanje resnice sveta in vse, kar podpira trdnost zidov – strah, jeza, skrbi, ranjenost in žalost, sram in obžalovanje.  Živimo življenje znotraj Transa malega Jaz-a

Budizem govori o dveh krilih, ki si skupaj prizadevata dvigniti učenca k razsvetljenju. Prvo krilo je modrost ( panna ) – to daje vpogled v resnično naravo resničnosti. Drugo krilo je sočutje - nesebičnost, skrb ljubeča prijaznost in dobrota. Torej, resničnost sveta lahko ugledamo šele ko se v nas naseli modrost. Modrost pomeni videti stvari take kot so in kot take tudi brez sodb in kritik, ki so seveda zrcalo naših notranjih bojev, sprejeti. Sočutje pa po drugi strani ustvarja duh prijaznosti, nesebičnosti in ljubezni do resnične narave obstoja vsega.

Da bi to dosegli in nato kultivirali naprej, uporabljamo Tonglen meditacijo, ki odpira srce in ponovno vzbudi sočutje.

Tonglen je tibetanska beseda, ki pomeni "dajanje in sprejemanje."

Kot duhovna praksa se nanaša na pošiljanje in sprejemanje energije; sprejemanje negativnega (bolečina, trpljenje, strah itd.) in vračanje, pošiljanje  pozitivnega (mir, veselje, udobje, dobro počutje).

Praksa izvira iz Indije in je v enajstem stoletju prišla v Tibet. S prakso delujemo neposredno na našo povsem običajno težnjo po izogibanju trpljenju in povezovanju z užitkom. Z njeno pomočjo pa se naučimo kako svoje življenjske izkušnje sprejmemo z večjo odprtostjo, sočutjem in razumevanjem zanikanja in odpora. Ko naletimo na strah, bolečino, ranjenost, jezo, ljubosumje, osamljenost ali trpljenje, bodisi svoje ali tuje, to transformiramo z željo, da bi izkušnjo popolnoma sprejeli. 

Morda se ideja o razvoju odnosa do trpljenja našemu zahodnemu svetu zdi malce nenavadna, celo nesprejemljiva. Vendar moram spomniti na nauk druge in tretje plemenite resnice, ki ju uči Budizem: Šele ko se dotaknemo in objamemo trpljenje, lahko končno razumemo, kaj ga povzroča. Ko razumemo vzrok, ga lahko tudi pravilno odpravimo. Tonglen praksa nam pri tem pomaga. Omogoči nam soočiti se s trpljenjem in ga transformirati v sočutje.

Kot zgleda je Tonglen praksa povsem v nasprotju z našimi običaji. Nasprotuje našemu egu, ki si leta in leta gradi obrambne strategije za spopadanje z bolečinami, razočaranji in trpljenjem. Oborožimo se, ščitimo in ločujemo se od svojih notranjih in zunanjih izkušenj. V svojem sistemu obrambe imamo na razpolago nešteto strategij in protokolov. Nekateri so celo podzavestni obrambni programi in se jih niti ne zavedamo.

In točno teh strategij se loteva Tonglen praksa. 

Na subtilen način preoblikuje naš običajen vzorcev izogibanja trpljenju in iskanja užitka. Postanemo bolj ljubeči do sebe in drugih, srce postane bolj odprto in ponudi se nam prostorna dimenzija našega bitja. Razkrije da nam prava resnica realnosti. Začutimo soodvisnost, osvobojeno navezanosti in odpora. To je resnična intimnost z življenjem.

ot zdravilo uporabite tisto, kar je strup – drugače povedano, v strupu vedno obstaja zdravilo.


V miru in osredotočenosti si pred sabo predstavljam bolečo izkušnjo. Prikaže se mi kot temen, gost oblak. V izkušnji se zrcali vroča jeza in teža strahu, razočaranja. Občutim to. Nastajajo neprijetni občutki, ki spominjajo na preteklo situacijo. Vdihnem to. Globoko vdihnem in  začutim vse neprijetnosti  s celim telesom. Čutim napetosti, pritisk, tu pa tam trzanje mišic …. 

In izdihnem. Izdihnem s celim telesom – iz vseh celic in skozi vse pore. Zgodi se olajšanje: pritisk popusti, napetosti se sprostijo, trzanje poneha. Nastopi mir, spokojnost.

Ponovim še enkrat, dvakrat … Mit in spokojnost prikličeta sočutje, ljubečo prijaznost in ljubezen so sebe.

In tako kot je Dalaj Lama nekoč dejal o Tonglen meditaciji:
»Ne glede na to, ali ta meditacija resnično pomaga drugim ali ne, mi daje mir. Po njej sem lahko bolj učinkovit in zato je njena korist zame neizmerna.

Deli svoje mnenje! 0
  Bodi prvi in podaj svoj komentar ter prejmi 3 žarke!
Nalagam...