Karmen VALANT

Vzroki za stres

5. julij 2016    1077 ogledov

Kako jih prepoznati?

V današnjem prenapetem in hitenja polnem vsakdanu se vsak posameznik sreča s stresom. Kaj je stres? Kaj so vzroki za stres? Kako jih zelo preprosto prepoznati?

Ta vprašanja se ljudem porajajo takrat, ko se znajdejo v neljubih situacijah. Seveda pa se vsi ljudje ne odzovejo enako na stres. Določen dogodek je za nekoga stres, poln groze in strahu, za nekoga drugega pa je spodbuda za večjo motiviranost in učinkovitost.

Stres je čustveni, duševni, telesni, je reakcija celega telesa in povzroča spremembe v vseh organih in celicah.

Poznamo neintenziven, kratkotrajen stres, ki ga imenujemo tudi pozitiven stres in spodbuja tvorbo novega spomina, kreativno razmišljanje, dinamičnost in motiviranost za delo. Pozitiven stres za človeka ni škodljiv, težave se pojavijo, ko pride do intenzivnega, kroničnega stresa.

Kako prepoznati kronični stres?

Vzroki za stres so lahko različni, prav tako se vsak posameznik odzove drugače. Pozitiven stres, ki ga dnevno doživljamo in ki nas spodbuja, motivira in spodbuja naše možgane k tvorbi novega spomina, je koristen in vsakodnevno prisoten.

Kadar je telo izpostavljeno dolgotrajnemu stresu brez počitka, organizem počasi odpove in pokažejo se prvi bolezenski znaki, ki so posledica intenzivnega kroničnega stresa.

Vzroki, ki privedejo do kroničnega stresa, so navadno v dolgoletnih vzorcih. Takšna oseba ima običajno neurejeno življenje, težave s partnerjem, težave z alkoholom, starši, konflikti v službi, finančne težave, navadno pa se pridružijo še bolezni, ki jih povzroča stres.

Zaradi dolgotrajnega stresnega stanja je v telesu stalno zvišana količina izločenega kortizola, ki povzroča veliko nevarnih bolezni. Glavne bolezni, ki so posledica dolgoletnega stresa, so sladkorna bolezen, debelost, zvišana raven maščob, močna imunska oslabitev.

Psihični znaki se kažejo kot nespečnost, utrujenost, težave pri komuniciranju, oseba pogosto misli na samomor, prenajedanje zaradi stresa. Vsi ti simptomi so že znaki depresije ali anksioznosti.

Kaj storiti, ko so nam znani vzroki za stres?

Žal sami zelo pozno spoznate, da ste v kroničnem stresu. K zdravniku se odpravite, ko vas bolezen popolnoma onemogoči, takrat tudi niste več v stanju, da bi hodili v službo ali opravljali vsa opravila, ki nam jih nalaga življenje.

Zdravljenje kroničnega stresa je dolgotrajno in težavno. Vsak mora nekaj narediti zase, spremeniti je treba način življenja, prehrano, se odpraviti v naravo na sprehod, v knjižnico po dobro knjigo, predvsem pa se izognite dejavnikom, ki v vas sprožajo stres.

Seveda je to včasih težko, saj ne morete čez noč rešiti težav, ki vas pestijo. Poskusite pa lahko! Pogumno se soočite s težavami, mislite pozitivno, izogibajte se konfliktov s partnerjem in v službi, za pomoč poprosite prijatelje, starše ali pa kakšno skupino za samopomoč. Oglasite se lahko tudi pri psihiatru, in če vas moti odziv okolice, jim pač ne povejte.

Obvladajte stres!

Ko so odpravljeni vzroki za stres, seveda vaših težav še ni konec. Zato je treba stres obvladati, in prej ko se tega naučite, lažje bo vaše življenje. Nekaj preprostih nasvetov, kako obvladati stres:

  • Čim več se družite z ljudmi, ki so pozitivni, veseli in vam vlivajo moč in optimizem.
  • Kadar začutite, da vas je nekaj vznemirilo, prekinite delo, zaprite oči, globoko vdihnite in izdihnite, nato pa nekoliko počasneje nadaljujte delo.
  • Bodite organizirani! Na sestanek se odpravite raje nekoliko prej, bodite urejeni in prijazni.
  • Poskrbite zase in si omislite vsaj en konjiček, lahko se vpišete v fitnes ali pa začnete pisati knjigo … Ja, lahko si tudi kupite psa ali muco!
  • Plešite! Plešite! Ples sprošča, po njem boste vedno veseli in optimistični.
  • Začnite opazovati in ceniti majhne stvari, sončni žarek, cvet, ki rumeno žari, sončni zahod.
  • Vzemite si čas za majhne stvari, saj iz majhnih postanejo velike!

  • Začnite uživati čim več sadja in zelenjave, ukrotite kronično utrujenost in okrepite imunski sistem.
  • Uživajte s spolnosti, ki je del našega življenja in zagotovo sprošča stres.
  • Veliko se sprehajajte, če imate dovolj moči, pa lahko tudi tečete. Občutek težkih nog bo izginil.
  • Kadar ste v kroničnem stresu, imate pogosto suho in razpokano kožo, slab zadah in lase brez leska.
Vir: Karmen Valant
Deli svoje izkušnje! 0
  Bodi prvi in podaj svoj komentar ter prejmi 3 žarke!
Teme:
Nalagam...