Rachel Cheng

Zdrava prehrana: kako se vidik TKM zdrave prehrane razlikuje od tega, kar že veste 3/4

piše: Rachel Cheng
15. februar 2018    113 ogledov

RAZMERJE JE POMEMBNO

Svojo težo vzdržujem že od 20. leta starosti, nihala pa je le za nekaj kilogramov. Za kosilo in večerjo vedno jem topel obrok z rižem, kuhano zelenjavo ter beljakovinami. Obroka sta približno enako velika, sestavine pa v razmerju 2 : 2 : 1. Zajtrkujem navaden kruh z mehko kuhanim jajcem in suhimi oreščki, enkrat do dvakrat na teden pa si privoščim arašidovo maslo, jagodno marmelado ali mlečni riž. Prigrizkov in sladkarij ne jem, vsake toliko časa pa rada popijem sok ali sodavico (približno nekajkrat na mesec).

SEZONSKA IN LOKALNA HRANA

Različne sezone zahtevajo prilagojene metode kuhanja in različno izbiro hrane. Pozimi je bolj naravno, da ljudje jedo toplo in težjo hrano, kot so juhe, obare in pečene jedi. V nasprotju s tem pa nas poleti privlači lažja in hladna hrana, ki jo hitreje pripravimo, npr. poparjena zelenjava. Menjava obrokov v skladu s sezono predstavlja način, kako telo uskladiti z naravnim okoljem. Če bomo ob hladnejšem vremenu jedli tople obroke in hladnejše v toplih mesecih, bomo ostali zdravi v vseh letnih časih.

Poleg tega prehranjevanje v skladu s tem, kar raste v naši okolici, ohranja naše telo uravnovešeno. Nekdo, ki živi ob ekvatorju, kjer je vreme vse leto toplejše, se bo na primer prehranjeval drugače od ljudi, ki živijo na bolj mrzlih severnih območjih. Ljudje iz tropskih regij živijo ob tropskih sadežih, ki rastejo v tem podnebju. Tisti, ki živijo na severu, na primer v gorah, pa tropskih sadežev ne najdejo v okolici, zato bi bilo verjetno dobro, da se jim izogibajo.

Bob Flaws, ki je eden izmed predavateljev o zeliščih, pravi, da je moderen način prehranjevanja ''nedavni odklon v zgodovini človeške prehrane'', ki se je zgodil šele v zadnjih 50 letih. Veliko moderne izbire ne bi obstajalo brez globalnega transporta in notranjih hladilnic. Če razmislimo, so se ljudje ves čas razvijali ob lokalni in sezonski hrani. Metode konzerviranja so se razvijale, a so običajno vključevale kuhanje. Moderne trgovine pa so kot vrt s pridelki iz vseh letnih časov: lubenice, ananas in grozdje so nam v lokalnih trgovinah vedno na voljo. A to so živila, ki jih morda ne bi nikdar videli rasti v našem delu sveta, zato lahko njihovo prosto uživanje sčasoma vodi v neravnovesje.

Prehranjevanje z lokalno in sezonsko hrano je še vedno pogosta praksa v številnih delih sveta. Domorodne kulture, v katerih najdemo ogromno stoletnikov, so preučevali zaradi njihovih navad prehranjevanja, da bi odkrili ključ do njihovega zdravja in dolgega življenja. Znanstveniki so poskusili izolirati določena živila, ki so jih uživali, da bi odkrili skrivnost njihovega dolgega in zdravega življenja. Veliko izmed teh študij pa je očitno spregledalo dejstvo, da domorodci niso nikdar uživali živil, ki niso rastla na njihovem območju. Če primerjamo prehranske navade iz teh študij o dolgem življenju skozi oči prehranske terapije kitajske medicine, je očitno, da obstaja med njihovimi prehranskimi navadami veliko podobnosti. Zlasti opazni so veliki deleži lokalno pridelane zelenjave, riža in žit ter odsotnost sladkorja ali predelanih živil. Uživali so tudi manjše količine beljakovin od svojih zahodnjaških kolegov.
 

Naslednjič bomo govorili o hrani, ki se ji je dobro izogibati.

 

Prevod: Klara Lubej

Komentarji (0)

  Bodi prvi in podaj svoj komentar! S svojim komentarjem dobiš tudi 3 žarke!

Facebook komentarji

Nalagam...