Nastja Spasojević

6 načinov, kako vnesti čuječnost v vsakdan!

23. oktober 2015    5510 ogledov

Čuječnost je zavedanje sedanjega trenutka, zavedanje sebe, svojih misli, svojih občutkov, svojega telesa in okolice. Najpomembnejši del čuječnosti poleg zavedanja je sprejemanje. To pomeni, da sprejemamo sebe, svoje občutke, misli, telo in okolje brez sodbe, točno takšno, kakršno je. Ni bolj prav ali narobe, vse je najboljše točno takšno, kakršno je v danem trenutku.

Čuječnost oziroma prakticiranje čuječnosti nas torej popelje v dani trenutek, kjer ni preteklosti, ne prihodnosti.

Kako vnesti čuječnost v svoj vsakdan?

1.  Začni svoj dan čuječ.

Prve jutranje minute naravnajo tvoj celotni dan. Zakaj jih ne bi preživel/-a tako, da se umiriš, nameniš nekaj trenutkov sebi in se postaviš v svoj center čuječnosti, zavedanje same/-ga sebe? Torej ko se jutri zbudiš, pusti telefon in sporočila. To ni prva stvar, ki jo moraš zjutraj narediti. Najprej se posveti sebi.

Usedi se na rob postelje, podlago za jogo ali najljubši naslanjač in preprosto sedi v popolni tišini pet do deset minut, osredotoči se na svoje dihanje in opazuj misli, ki prihajajo, ne da se spustiš v razmišljanje o njih.

Če se ti zdi nemogoče vzeti si 10 minutk zaradi otrok ali partnerja, ne skrbi. Kaj, če vključiš tudi njih in jim tako pokažeš nov pristop k življenju, čuječnosti? Potrebno bo malo več vztrajnosti in potrpljenja, ampak ali ne bo vredno? ;)

2. Samo dihaj in privabi čuječnost.

Nemogoče se je izogniti stresu in temu, da bi se povzpeli na vlakec strahu, panike, nenadzorovanih čustev čez dan. To je nekaj normalnega, pomembno je le, da znamo z njega izstopiti. Pri tem nam učinkovito pomaga dihanje, ki privabi čuječnost.

Ko se počutiš, kot da te bo preplavil stres ali karkoli, se ustavi in začni dihati. Zajemi 10 globokih dihov, pri katerih štejete počasi do pet pri vsakem vdihu in izdihu.

Zelo pomaga, če si napišeš listek z opomnikom Dihaj! ali Bodi čuječ! ter jih nastaviš po domu, na delovno mizo, v kopalnico …

3. Ujemi se, ko si na avtopilotu, in ugotovi, kdaj nisi čuječ/-a.

Kolikokrat si se usedel/-la v avto, se pripeljala v službo ali trgovino in se ne spomnil/-a poti, ker se je nisi zavedal/-a?  

Dandanes se toliko stvari ne zavedamo, delujemo, kot da smo na avtopilotu in nas vodi nekdo drug. Ampak to navado lahko spremeniš. Kako? Tako da usmerjaš pozornost na telo, da se začneš čutiti prisoten/-na v njem, da se zavedaš svojih občutkov, okolice ves dan.

Izberi si opomnik, ki te bo opominjal na to. Lahko si ga preprosto nastaviš na telefonu ali si napišeš sporočilca – možnosti je ogromno.

4. Osredotoči se na svoje čute.

Čuti nas popeljejo v deželo čuječnosti. Ustavi se, povohaj rožico, prisluhni glasbi, poglej tisti čudoviti oblaček, poskusi nekaj božanskega, okusi svojo najljubšo jed. Prepusti se sedanjemu trenutku, prepusti se čuječnosti.

5. Delaj zavestne gibe, ki te bodo popeljali v občutek čuječnosti.

Kdor veliko sedi, lahko hitro pozabi na svoje telo in se od njega odklopi. V resnici smo v sodobnem času v večini odklopljeni od telesa in se ga v zelo majhnem odstotku zavedamo, predvsem od pasu navzdol.

Da bi se bolj zavedal/-a svojega telesa, si vzemi nekaj trenutkov čez dan in poskoči, raztegni noge, zaokroži z boki, pobožaj se po telesu. Bodi pozoren/-na na to, kako se tvoje telo odziva in kaj mu je všeč. ;)

6. Prakticiraj hvaležnost.

Vsak dan lahko najdemo vsaj nekaj stvari, za katere smo lahko hvaležni. Spomni se nanje vsak večer, preden odideš spat, in si jih zapiši. Svetujem tudi, da imaš dnevnik hvaležnosti, v katerega lahko vsak dan zapišeš vse, za kar si hvaležen/-na.

Dnevnik zelo pomaga tudi ob najtežjih dnevih, saj lahko takrat pokukamo nazaj in sami sebe spomnimo, za kaj vse smo lahko hvaležni. <3

Meditacija čuječnosti

Povsem preprosta meditacija, ki nam lahko ogromno da. Vzemi si 5 do 15 minutk na dan (odvisno od časa, ki ga imaš na voljo) in naredi meditacijo čuječnosti. Povabi k njej tudi partnerja, otroke, prijatelje in jih popelji v svet čuječnosti skupaj s seboj.

Usedi se v udoben položaj, zapri oči in sproščeno dihaj. Prisluhni glasbi, sprosti se. Sprosti prste na nogah, stopala, gležnje in tako naprej do vrha glave. Popolnoma se sprosti.

Ko si sproščen/-a, ponovi vsaj trikrat vsako frazo čuječnosti (spodaj naštete, ustvari tudi kakšno svojo). Ne je le izgovoriti – začuti jo in jo ponesi iz sebe v celotno vesolje, da objame vse stvarstvo. <3

Nato se zahvali še za današnjo meditacijo in možnost, da to lahko izkušaš!

Fraze čuječnosti:

  • Naj bodo vsa bitja srečna in naj živijo brez trpljenja.
  • Naj bom zdrav/-a in močen/-na, naj čutim to ljubezen, ki sem jaz.
  • Naj bodo vsa bitja srečna.

Kakšni so učinki čuječnosti?

Študije so pokazale, da osem tednov prakticiranja čuječnosti:

  • okrepi naš imunski sistem;
  • zmanjša stres in vpliv negativnih čustev ter zmanjša stopnjo depresije;
  • izostri spomin in poveča našo pozornost;
  • gradi sočutnost in izboljša medsebojne odnose zaradi spremenjenega pogleda na svet in dogajanje okoli nas in v nas.
Deli svoje mnenje! 1
  Podaj svoj komentar in prejmi na svoj račun 3 žarke (za tvoj 1. komentar)!
Marjan kocivnik
  komentiral 8 mesec nazaj
Hvaležen ...
Nalagam...