Mokini Yoga Studio, mednarodna šola hatha joge

Joga je vadba za vsakogar

piše: Simona Vrhovec
12. junij 2014    1212 ogledov

Joga je ena izmed u─Źinkovitih in hkrati najbolj naravnih terapij za odpravljanje stresa

Telo, um in duh so medsebojno tesno povezani. Cilj izvajanja hatha joge je prav v uskladitvi telesa, uma in duha, in ne le v okrepitvi na┼íega telesa, ta┬áje le posledica vadbe. Telo z redno vadbo┬ájoge in umirjanjem misli samo postane zdravo, lepo in harmoni─Źno.

Naše telo je ustvarjeno za gibanje

┼Żivimo v ─Źasu, ko na delovnih mestih delamo ve─Źinoma v sede─Źem polo┼żaju, na┼íi gibi so precej omejeni in delo pogosto enoli─Źno. Telesna nedejavnost lahko botruje nastanku ┼ítevilnih┬ábolezni, ki bi jih lahko prepre─Źili z malo ─Źasa in dobre volje. Vsaj enkrat dnevno raztezanje in spro┼í─Źanje posameznih delov telesa pripomore k pove─Źanju pretoka krvi v vse celice telesa in ga s tem krepi.

Vadba hatha joge krepi posamezne mi┼íi─Źne skupine, jogijske vaje z zasuki masirajo in raztezajo notranje organe ter raztezajo hrbtenico, skupine tako imenovanih obrnjenih jogijskih polo┼żajev uravnavajo krvni pritisk in hormone. Skupine stoje─Źih jogijskih polo┼żajev stimulirajo in krepijo celotno telo, da je mo─Źnej┼íe in energi─Źnej┼íe.┬á

Redna telesna dejavnost krepi mi┼íice, vpliva na zdravje kosti, bla┼żi upadanje psihofizi─Źnih in funkcionalnih sposobnosti telesa, pripomore k zmanj┼íanju stresa in depresije, krepi imunski sistem ter izbolj┼íuje spanec.

Dihanje je ┼żivljenje

Brez dihanja ni ┼żivljenja. Pri jogi se dihanja lotimo z razli─Źnimi dihalnimi tehnikami. Zavestno usmerjanje dihanja in popolno jogijsko dihanje povezujeta tri na─Źine dihanja: trebu┼íno dihanje ali dihanje s prepono, prsno dihanje in dihanje s plju─Źnimi vr┼íi─Źki. Trebu┼íno dihanje je temelj dihanja, tako dihajo dojen─Źki in majhni otroci. Odrasli pa smo na ta na─Źin dihanja pozabili. Vsi v stresnih situacijah dihamo plitko in s─Źasoma to lahko postane na┼í na─Źin dihanja. Trebu┼íno dihanje pa popolnoma izkoristi plju─Źne zmogljivosti, upo─Źasni dihanje in poglobi sprostitev. Z zavestnim usmerjanjem dihanja pove─Źujemo vitalnost in telesno odpornost, razstrupljamo telo, smo bolj spro┼í─Źeni in umirjeni.

Umirjanje misli in pozornost

Poleg telesnih in dihalnih vaj je pomemben del joge tudi umirjanje svojih misli in osredoto─Źanje, meditacija. Pogoj za meditacijo je, da se sprostimo fizi─Źno in mentalno.

Z meditacijo ne mislimo le na tisto, ki jo izvajamo v osnovnem sede─Źem polo┼żaju, ampak tudi na tisto pozornost, ki jo usmerjamo pri izvajanju jogijskih polo┼żajev. Pri vseh vajah joge smo s pozornostjo ves ─Źas usmerjeni na telo in ob─Źutke, ki nas prevevajo. Pozorni smo na vse, kar se dogaja v nas v tistem trenutku, kar pomeni, da smo ┼że v posebnem meditativnem razpolo┼żenju. Tako se po─Źasi oddaljimo od situacij, ki nam povzro─Źajo stres, ter smo usmerjeni le nase, na svoj gib in dih. Ko na trenutno stresno situacijo pogledamo umirjeni in spro┼í─Źeni, ta pogosto dobi popolnoma drug pomen, mi pa la┼żje poi┼í─Źemo vzrok stresa ter re┼íitev, kako ga odpraviti.

Vir: Mokini Yoga za ┼Żenski Svet
Kaj pa ti praviš? 0
  Bodi prvi in podaj svoj komentar ter prejmi 3 ┼żarke!
Nalagam...