Či gong – sprostitev in meditacija?
Društvo Tolmun

Či gong – sprostitev in meditacija?

piše: Društvo Tolmun
29. avgust 2017    535 ogledov

Ko razmišljate, da bi meditirali, kaj si pravzaprav želite, da bi privabiti v svoje življenje?

  • Je to lajšanje stresa? Ali da bi se počutili mirneje?
  • Želite okrepiti zdravje in imeti več energije?
  • Ali pa želite speljati negativne misli, čustva ali prepričanja, da bi dovolili duši, da zadiha?
  • Ali vas vodi hrepenenje, da bi se globlje povezali s svojo duhovno smerjo in smislom?

Obstaja veliko različnih oblik meditacije in vse so koristne, saj prinašajo postopno večanje stopnje sprostitve, pozornosti, zavednega dihanja, ljubeznivosti. Vse te oblike omogočajo vpogled vase, sposobnost vzdržati v ponavljanju in uporabljajo različne kontemplativne tehnike.

Kdor je poskusil katerokoli obliko meditacije, ve, kaj ta lahko prinese, vendar pa ni nujno, da je z meditiranjem želeni rezultat dosegel. Ni preprosto sprostiti se, opustiti nenehno razmišljanje in najti globoko umirjenost. To res ni preprosto in samoumevno!

Nemir in razdraženost je dokaj težko nadvladati in neprožno telo v sedeči meditaciji kaj rado ostane togo, kar vpliva na težave pri zahtevanem dihanju, na občutek nezadovoljstva in na razočaranje; češ to ni zame, tega nikoli ne bom obvladal.

Obstaja več različnih oblik in tehnik meditacije

Poleg sedeče (v lotusovem položaju ali pollotusovem ali sedenjem na stolu) obstajajo tudi gibalne oblike meditacije pri različnih či gong zvrsteh in pri zdravilnih smereh taj čija.

Či gong je zelo stara praksa, njene korenine segajo v začetke tradicionalne kitajske medicine. Na Kitajskem določeno tehniko t. i. zdravilnega či gonga pogosto predpisujejo zdravniki TKM kot dopolnilno zdravljenje pri različnih boleznih. Še bolj pa je stoletja uveljavljen kot redna in najboljša oblika preventivne medicine, ki krepi imunski sistem. Številni začnejo vaditi či gong, da bi se okrepili in vzdržali pred vplivi stresa, da bi si izboljšali zdravje in povečali dobro razpoloženje ter notranje moči.

Neskončna faza povezanosti

Kdor v vadbi vztraja, čez čas odkrije, da so sprostitev, energijske in zdravstvene koristi samo del in pravzaprav začetek globljega procesa. V či gongu se napreduje postopoma in stopnje napredovanja so zelo individualne. Učenje se najprej začne pri pravilni postavitvi, ki omogoča energetsko pretočnost, in nadaljuje z učenjem osnovnih postavitev. Sledi memoriranje poteka niza gibov. Ta faza učenja je običajno normalno hitra, dolžina učenja pa je odvisna od telesnih in spominskih sposobnosti posameznika. Ko niz gibov izvajamo tekoče, brez razmišljanja, nastopi faza poglabljanja, globoke sprostitve in pozitivnih občutij; močnejšega samozavedanja, vpogleda in samozavesti. Ko naš psihofizični sistem sprejme to raven kot 'samoumevno', sledi neskončna faza povezanosti. Pri tem gre za kognitivno in čutno povezanost na nivoju duhovnega bistva, ki sta pomembni pri vodenju lastnih usmeritev, življenjskih namer in odločnosti. 

Či gong to doseže prek kombiniranja različnih drž v premikajoče se postavitve, ki zahtevajo istočasno premikanje telesa, osredotočenost, umirjeno, nežno, drseče gibanje. Ena najbolj poznanih kompleksnih oblik či gonga je taj či, ki ima različne sloge in zahteve glede števila kombinacij in načinov izvajanja. Taj či nizi se lahko izvajajo kot meditacija v gibanju, kjer sta poudarjena zdravilna komponetna in način premikanja. Lahko pa se izvaja tudi kot oblika borilnega športa ali tekmovalnega niza. Vsaka oblika izvedbe ima svoja pravila in zahteve glede načina premikanja in izvajanja.

Veliko oblik či gonga je za izvajanje bolj preprosta od taj či setov, glede kakovosti pa enakovredno podpira vse tisto, kar ponujajo različne plesne in meditativne tehnike ter obenem omogoča postopen in zahtevan psihofizični doseg stopnje za prehod na kompleksnejše gibalne postavitve, kot so taj či, dinamičen lohan, taiji shen gong in druge zahtevnejše oblike či gonga.

Osnovna stopnja či gonga je za učenje in za pomnjenje gibov lažja in zelo spontana, vendar po učinku prinaša dobrobiti meditacije in sprostitve v gibanju. Istočasno krepi naše telo, naše zaznave in naša občutja. Omogoča nadaljnjo vzpostavitev stika s seboj in lastnim počutjem. S časom omogoča, da postopoma vzpostavimo naš stik in lasten nadzor nad vsem tem.

Vir: interno glasilo društva Tolmun

 
Nalagam...
PRIJAVI  

Komentarji

  Bodi prvi in podaj svoj komentar! S svojim komentarjem dobiš tudi 3 žarke!

Facebook komentarji