Društvo Tolmun

Umetnost sproščenega gibanja

13. avgust 2021    227 ogledov

Slaba prehrana, onesnaženost, vsakodnevni stres so glavni sovražniki našega zdravja in dobrega počutja. Prav tako smo v sodobnem vsakem dnevu z vseh strani zasuti z različnimi energijami, ki izčrpujejo našo življenjsko energijo, na Kitajskem poznano kot Qi, na kateri temelji naša vitalnost.

Zakaj je  varovanje našega Qi-ja tako zelo pomembno? Kako se Qi slabi in poškoduje in kako ga obnovimo?

Orientalski veščini Qigong in Tai Chi sta naraven način gojenja in obnavljanja življenjske energije, Qi. Po smernicah tradicionalne kitajske medicine Qi povezuje telo, um, duha in brez njene prisotnosti bi se razgradili telesno, mentalno in duševno. Izvajanje Qigong in Tai Chi vsebuje enostavne, nenaporne tekoče-fluidne kretnje, dihanje in usmerjanje pozornosti. Gre za nekakšno obliko meditacije v gibanju, ki poteka praviloma v enakomernem ritmu in s tem omogoča neoviran pretok Qi energije skozi telo. Tovrsten način izvajanja gibov je zelo učinkovita metoda obnovitve in krepitve življenjske energije, kar je osnova za prebujanje in povrnitev samo-zdravilnih sposobnosti posameznika. Če hočemo učinkovito delovati s Qi energijo in dejansko pridobiti sposobnost usmerjanja te energije v določene dele telesa, moramo pridobiti občutek zaznavanja pretoka energij. To je prvi in obenem najpomembnejši korak za delo z življenjsko energijo.

Za učinkovito delovanje z notranjo energijo in aktiviranje samo-zdravilnih sposobnosti so potrebni naslednji koraki:

  • 1)    Čutenje/ zaznavanje Qi energije
  • 2)    Zbiranje zdravilne Qi energije in izločanje negativne
  • 3)    Razporejanje/cirkulacija Qi energije
  • 4)    Transformacija Qi energije

Čutenje in zaznava Qi energije je neposredno vezana na sposobnost sprostitve in napetosti v času izvajanja Qigong in Tai Chi kretenj in oblik.

Ni potrebno, da se sprostimo, da bi izvajali kretnje pravilno, potrebno je kretnje izvajati pravilno in zato se sprostimo.

Pomen razumevanja sprostitve in napetosti pri delu z Qi energijo oziroma pri Qigong  in Tai Chi vadbi je ključen za uspešnost. Pa poglejmo, kakšna je razlika med na primer baletom in Tai Chi. Gledano na zunaj sta obe veščini, ki vsebujeta ustrezne kretnje in plesno dinamiko, ki je očesu dopadljiva. Je prijazno in všečno gibanje, saj spodbuja  določene občutke. Vendar sta veščini v svojem namenu različni. Namen baleta je, da s pomočjo določenih kretenj izrazi estetiko gibanja in gledalcu posreduje emocije. Namen Tai Chi oblik za zdravje in sprostitev je, da preko tekočih krožnih kretenj sproži energijski pretok v vadečem. Posredno, ker se Tai Chi počasne kretnje izvajajo nadvse  koordinirano in fluidno pri gledalcu sprožijo prijetne občutke. Torej, izvajanje Tai Chi je v srži namenjeno vadečemu in ne gledalcem.

In prav ta primerjava nas napelje na prvo nadvse pogosto napako pri Tai Chi/Qigong izvajanju. Večina vadečih se trudi, da se med izvajanjem vadbe sprosti. Biti sproščen  med Tai Chi vadbo ni cilj temveč posledica. Sproščenost pridobimo, ko pravilno vadimo, ko pozorno in natančno izvajamo kretnje ter vzdržujemo pravilno držo med gibanjem in premikanjem. To direktno pomeni, da če v času izvajanja gibov nismo sproščeni, temveč smo napeti, se ni potrebno osredotočati na sproščanje, temveč potrebujemo samo več pozornosti na natančno izvajanje gibov in osredotočanje na sinhrone premike. Osredotočanje na določene dele telesa in počasno izvajanje nas avtomatično pripelje v stanje, kjer bolj intenzivno začnemo zaznavati Qi energijo v nas. Ko na sebi vzdržujemo zavestno pozornost, se tudi avtomatično začne proces zbiranja Qi energije, telo um se povežeta in naša sproščenost in pretočnost se samodejno povečujeta. 

Pri Tai Chi gibanju ne gre za odsotnost napetosti, temveč gre za to, da odvzamemo nepotrebne napetosti. Napetost sama je naš učitelj!

Pri izvajanju Tai Chi/Qigong gre za sprostitev v gibanju, tako imenovano aktivno sproščanje, kjer premikanje vključuje tiste mišice, ki so potrebne za gibanje in izključuje, sprošča tiste, ki ga ovirajo. Aktivna sproščenost je značilna za vse višje gibalne ravni, izraz »giblje se kot mačka« nam nazorno opisuje tovrstni način gibanja, ki je videti nenaporen, tekoč, spontan, sproščen, kot to lahko vidimo v naravi pri mačkah. Kako z vadbo dosežemo tak način? 

V veliko pomoč nam bo spoznavanje in zavedanje, da napetost pri držah ali pri premikanju podaja ustrezne povratne informacije, kako naj se ne drži ali giblje. Sporoča nam, da nismo v pravilnem gibu. Najpogosteje nam prav napetost govori, da smo spregledali nekaj pomembnega v povezavi s tem gibom in da se premikamo na način, ki se nam je prikradel v navado. Napetosti, ki se jih zavemo in jih odpravimo nam izboljšajo pretočnost Qi energije in okrepijo zdravje. In nasprotno, dolgoletno ne-zaznane napetosti v telesu nam slabijo energijsko pretočnost  in ustvarjajo pogoje za obolenja. Najbolj zablokiramo svoj energijski sistem z ne gibanjem. Sedenje v nekem položaju eno uro nam drastično priškrne pretok Qi energije v telesu. Vsakodnevno gibanje, še posebej gibanje z zavedanjem, kot sta Qigong in Tai Chi, nas naravno sprosti in posledično odpravlja negativne učinke stresa, kar vzdržuje pretočnost energij in ohranja zdravje na visoki ravni.

Vir: Igor Gregorc, Yin Yang Novičnik 2021-09
Deli svoje izkušnje! 0
  Bodi prvi in podaj svoj komentar ter prejmi 3 žarke!
Nalagam...